נתניהו: ‘אתם אלופי ההסתה והפילוג! אתם אלופי הבכי והנהי!’

הכנסת מצביעה על תקציב המדינה • נתניהו בנאומו במליאה: "אנו שומעים את הביטויים של 'מוצצי דם', אי אפשר לקבל את הדברים האלו. אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו • השר סמוטריץ' בסיכום הדיון: "כשזה בא מהשמאל - כלי התקשורת מהללים. כשזה בא מהימין - הם מייללים"
חרדים 10
ד' סיון התשפ"ג / 23.05.2023 21:24

מרתון ההצבעות על התקציב החל הערב (שלישי) במליאת הכנסת:  ההצבעות יימשכו שעות רבות בשל כ-800 הסתייגויות אותן הגישה האופוזיציה – והתקציב צפוי להיות מאושר מחר.

כשראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לנאום במליאה, בנאום מסכם טרם תחילת ההצבעות על התקציב, התפתחו במליאה צעקות  בינו לבין חברי הכנסת.  כמה חברי האופוזיציה הוצאו מהמליאה לאחר שהפריעו בזמן נאומו.

אל מול הצעקות של ח”כי האופוזיציה, קרא נתניהו: “תפסיקו להתבכיין, אלו לא כספים קואליציוניים, תפסיקו עם השקר הזה”. בהמשך התבדח, על רקע הרוב שיש לקואליציה: “בואו נסיים את זה מהר, הרי התקציב יעבור והעניין גמור. בואו נסיים עם זה ואולי נספיק לצפות בגמר גביע המדינה”.

במהלך נאומו של נתניהו במליאה, ח”כים מהאופוזיציה זעקו קריאות ביניים כמו: “אתה דיקטטור,  הרסת את המדינה”, “בושה”.

חברת הכנסת מיכל שיר מיש עתיד צעקה שוב ושוב “דיקטטור” כלפי נתניהו – ובהוראת יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הוצאה מהמליאה.

נתניהו לעג לה: “קרה כאן דבר חסר תקדים – היא דיברה מול אולם מלא”. אחר כך הוסיף: “תזכירו לי באיזו מפלגה היא היום בעצם?” – לקול צחוקם של חברי הכנסת.

נתניהו מנה בנאומו את ‘המהפכות’ שמביא תקציב המדינה:   “לפני שנה הסבירו לנו שכשאין תקציב המדינה מתפוררת, הכלכלה מתרסקת. כשהביאו תקציב לפני שנה היו מצהלות, רקדו הורה, רקדו ואלס, תשבחות. וכעת  מה קרה? יש תקציב ואני שומע דממהאו בכי ונהי.

“אנו מעבירים הערב תקציב אחראי שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל ויביא לשיפור רמת החיים שלהם. שמעתי לאחרונה חברי אופוזיציה שאמרו שלא נצליח להעביר תקציב ולא בפעם הראשונה התחזיות שלכם התבדו”.

נתניהו פירט את ההישגים שהביאה הקואליציה בתקציב המדינה: “יש תקציב והוא מקדם מהפכות גדולות – בביטחון האישי ובמשילות, בביטחון המדינה, בחינוך, במאבק ביוקר המחייה. אנו מקצים סכומי עתק למשמר הלאומי ולמשטרה, נאבק בנחישות באלימות הגואה בחברה הערבית. אנו מגדילים את תקציב הביטחון ומה שדרוש לצה”ל ולזרועות האחרות כדי שנבטיח שנוכל לאויבנו, בזירות קרובות ורחוקות. בחינוך – אנו מוסיפים עוד 10 מיליארד שקלים ומשיקים את התכנית לחינוך חינם בגילאי 0 עד 3. בתחבורה – נמשיך במלוא התנופה להשקיע בתשתיות. אף אחד לא שומע על זה – אבל עכשיו שמעתם את זה”.”.

לקול זעקות האופוזיציה נתניהו המשיך למנות את הישגי התקציב: “נסלול עוד כבישים ומנהרות, נבנה מחלפים, נשלים את פרויקט המטרו ונקרב את הפריפריה הרחוקה למרכז. במאבק ביוקר המחיה – אנו מקדמים חוק הסדרים שיאיץ מיזמים של תשתיות לאומיות ויפחית חסמים בתחום הדיור והיבוא. ראיתי היום דיווחים על הרווחים של הבנקים – עשרות מיליארדים בשנה, ויש לנו הרבה מה לעשות גם שם.

“כל הדברים הללו מצטרפים למה שכבר הספקנו לעשות בפחות מחמישה חודשים. שיעור האבטלה ממשיך לרדת, דירוג האשראי של ישראל נשאר ברמתו בניגוד להפחדות שלכם. בנוסף, העלנו את שכר החיילים, הבאנו הטבות למשרתי המילואים, ביטלנו עשרות מכסים על מוצרים, הבאנו רשת שיווק בינלאומית שתגדיל את התחרות, הוספנו נקודות מס, חתמנו על עסקת חבילה מול ההסתדרות, חוללנו רפורמה במחירי התחבורה הציבורית וידנו עוד נטויה”.

ראש הממשלה הוסיף: “מה שנאמר אז לגבי היציבות הכלכלית הפוליטית, הכל נכון. זה נכון לגמרי לגבי התקציב הזו, הקואליציה הזו, הממשלה הזו, יש תקציב ואנחנו מעבירים תקציב אחרי, תקציב מצוין, שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל”.

נתניהו התייחס להסתה של התקשורת והשמאל: “אתם מדברים על 14 מיליארד תקציבים קואליציוניים. כשהבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד אלו היו כספים קואליציוניים בלי פיקוח.

“ביחס לטענות לגבי אחינו בציבור החרדי – אני בעד כניסה לשוק העבודה ואני גאה בזה שאני משווים תנאים, כי ילד חרדי הוא כמו ילד דתי וכמו ילד מסורתי וכמו ילד חילוני וכמו ילד ערבי. אנו שומעים את הביטויים של ‘מוצצי דם’, אי אפשר לקבל את הדברים האלו. אנו מבקש מכם – אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו.

“אתם אלופי ההסתה והפילוג! אתם כל הזמן מאשימים אותנו בהסתה ופילוג! אתם מסיתים! אתם מפלגים! אתם אומרים לאנשים לא להשקיע בישראל! אתם אומרים שאין עתיד במדינת ישראל! אתם אלופי הבכי והנהי! אנחנו אלופי התקווה! אתם אלופי הבכי והנהי, אנו אלופי התקווה. קיבלנו מנדט ברור מאזרחי ישראל לפעול בשמם ולמענם וכך נעשה בארבע השנים הקרובות.”

השר אמסלם קרא במליאה ליועמ”ש האוצר אסי מסינג: “החבלן המקצועי”.  השר סמוטריץ’ רץ לעברו וביקש למחות על דבריו: ״הוא לא יכול להגיב״.

חברי האופוזיציה, בתגובה, החלו לצעוק במשך דקות: ״בושה, בושה״.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר על דוכן הנאומים: “בתקציב שלנו שמחו ובתקציב שלכם יש נהי ובכי. התקציב הזה מפרק את מדינת ישראל”.

שר האוצר בלצאל סמוטריץ’ סיכם  לקראת תחילת ההצבעות על התקציב וחוק ההסדרים, את הדיון במליאת הכנסת על תקציב המדינה, הציג את עיקרי סעיפי התקציב – ואמר:

“האופוזיציה בפוזיציה. כשאין טיעונים עניינים, כל מה שנשאר זה לנגח, לגדף ולצעוק, לפעמים גם מול מליאה ריקה, בשביל עוד כותרת, בלי שום קשר לעובדות ובלי להכיר אפילו את התקציב ואת מה שיש בו.

ולמען האמת, זה משתלם. כי בישראל אין עיתונות נושכת, יש עיתונות מטעם. בישראל לא רק האופוזיציה בפוזיציה, אלא גם התקשורת ברובה המוחלט פוזיציה. כך, בן לילה, ‘קרן הארנונה’ הפכה מבשורה חשובה ומפתרון חדשני להורדת יוקר הדיור שקיבלה שבחים בכנסים כלכליים, ל’סכנה לדמוקרטיה’ ולפגיעה בעצמאות השלטון המקומי. זה דבר מדהים. על אותה חקיקה בדיוק: כשזה בא מהשמאל – הם מהללים. כשזה בא מהימין – הם מייללים.

בתקציב הזה יש בשורות אדירות – בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בביטחון ובביטחון האישי. היה כאן מי שחשב שאיומים בשביתות יעצרו אותנו. יפחידו אותנו. לא לא. זה לא אנחנו. אל מול האיומים עמדנו כאיש אחד, והנה פלא – כשלא מפחדים, בתוך יומיים השביתות התקפלו. וקרן הארנונה היא רק צעד אחד”.

שר האוצר פירט את סעיפי התקציב והרפורמות בחוק ההסדרים – ואמר: “לכו לתקשורת, ותשוו את היקף הסיקור של תקציבי החינוך החרדי מול יתר סעיפי התקציב. תקציבי החינוך החרדי מהווים אולי חצי אחוז מהתקציב כולו, וגם זה בקושי. 99 וחצי אחוז מהתקציב, שעושה טוב לכל אזרחי ישראל. אבל את זה הם לא יראו לכם.

“אצלם 99 וחצי אחוז מהפרסום יהיה על התקציב לחרדים ופחות מחצי אחוז על כל השאר. וזה כי הם לא רוצים שתדעו את האמת. אתם כבר יודעים למה, נכון? כי כשזה השמאל הם מהללים, וכשזה הימין הם מייללים.

“הם רוצים להפחיד, ולסכסך, ולהסית. הם רוצים להפיל את ממשלת הימין, ובשביל זה הכל כשר. אבל זה לא יילך להם. אנחנו חכמים, אתם חכמים, הציבור הישראלי חכם ופשוט לא מאמין להם.

“אתם יודעים את האמת. זה תקציב טוב. אחראי ומרוסן מצד אחד, וכולל שורה של בשורות מצד שני. התקציב הזה הוא טוב עבור כל אזרחי ישראל. ימין ושמאל, דתיים, חרדים וחילונים, דרוזים, ערבים. פשוט כל אזרחי ישראל. הממשלה שלנו היא ממשלה של כל אזרחי ישראל, אני שר אוצר של כל אזרחי ישראל. חברים, הם ימשיכו ליילל ואנחנו נמשיך לעבוד למען עם ישראל.”

לגנץ אמר סמוטריץ במליאת הכנסת: “לא קראת את התקציב. אתה פופוליסט כמו כל חברי האופוזיציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות