נתניהו חגג ופנה לאופוזיציה: “אל תפתחו ציפיות, נפתיע אתכם”

חברי הכנסת התאספו במשכן לקראת לילה לבן • ראש הממשלה: "אנחנו מעבירים תקציב אחראי ששומר על המסגרת, ומקבל שבחים גם מסוכנויות הדירוג" • סמוטריץ': לא נתקפל בפני אף טייקון או בעל הון • נתניהו החמיא לסמוטריץ׳: "תפקיד נהדר הא? הרבה שעות שינה. עשית את זה מצוין"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשפ"ג / 23.05.2023 20:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) את 64 חברי הכנסת והשרים מהקואליציה, לקראת אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית.

הערב מתחיל מרתון הצבעה שצפוי להימשך שעות ולהסתיים מחר בשעות הבוקר.

“אני רוצה להודות לכל חברי הכנסת על ההתלכדות, האחדות והחברות”, אמר בפתח דבריו.

נתניהו הודה לשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, ליו”ר הקואליציה אופיר כץ ולשר האוצר סמוטריץ’:  “אמרתי בישיבת הממשלה לחברינו באופוזיציה – אל תפתחו ציפיות, אנחנו מעבירים תקציב ואנו אכן עושים זאת. כל פעם אנחנו מפתיעים מחדש – ניצחנו בבחירות, ניצחנו בעזה, ואת איראן ואנחנו מפתיעים כל הזמן”.

נתניהו הזכיר את המשמר הלאומי, אותו מוביל השר לביטחון לאומי:  “לא רק בביטחון החוץ, אנחנו מפתיעים גם בביטחון הפנים, נקים משמר לאומי שאיתמר בן גביר דרש  כל כך. מי שאמר שזה לא יהיה – זה יהיה. אנחנו מעבירים תקציב אחראי ששומר על המסגרת ומקבל שבחים גם מסוכנויות הדירוג”.

נתניהו המשיך: ”נפתיע במאבק בתשתיות ותחבורה, בחינוך, ובכל התחומים שמיוצגים בו ושחברי הקואליציה עושים כדי להעביר. היכולת שלנו לעשות את זה נובעת גם משיתוף הפעולה. מודה לך אריה (דרעי), איתמר, גפני, גולדקנופף, מעוז וכל החברים שהתגייסו”.

ראש הממשלה החמיא לשר האוצר: “אני רוצה להודות לבצלאל, עשית את זה בצורה מצוינת. תפקיד נהדר יש לך, הרבה שעות שינה. נמשיך לעבוד יחד, להפתיע ולהצליח. אנו פועלים מתוך אחדות מטרה, שותפות ערכית וגורל למען כל אזרחי ישראל”.

נתניהו שיגר מסר לאופוזיציה: “אל תפתחו ציפיות, הממשלה הזו תמלא את כל ארבע שנותיה”.

לאחר מכן נשא שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ דברים: “אנו נמצאים ערב אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2023. זו היא בשורה חשובה וטובה לאזרחי ישראל וכלכלת ישראל.

בתקציב הזה יש בשורות אדירות, בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בחיזוק הזהות היהודית, בביטחון ובביטחון האישי. נתחיל ממלחמת חורמה ביוקר המחיה.

בתקופה של סערה עולמית בכלכלה , אנו מעניקים יציבות וודאות למשק ולכלכלה עם תקציב אחראי ומקצועי שמאפשר לנו להילחם ביוקר המחיה ובעליית המחירים של השנים האחרונות ולחולל רפורמות ושינויים שמדינת ישראל זקוקה להם.

עמדנו בפני לחצים אדירים של בעלי אינטרסים, שביתות חסרות אחריות  וקמפיינים של התקשורת ולא התקפלנו. כך בקרן הארנונה שתביא להורדת מחירי הדיור ולצמצום פערים בין המרכז לפריפריה ובשורה של רפורמות נוספות.

אני מודה לראש הממשלה, לשרי הממשלה ולחברי הקואליציה על הגיבוי והתמיכה הגדולה ועל השותפות בהעברת התקציב.

כפי שהוכחנו בתקציב שאנו לא מתקפלים ולא נכנעים כך גם במשימות הבאות העומדות לפנינו ובראשם פירוק המונופולים בתחום המזון ובתחומים נוספים שהתרגלו במשך שנים רבות לשוק ללא תחרות, לא נתקפל בפני אף טייקון או בעל הון ונשים לנגד עיננו רק את הדאגה לאזרחי ישראל.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ בישיבת הקואליציה לפני ההצבעות: “יש תקווה של הבוחרים שלנו בקואליציה הזו, הם רוצים שנהיה מאוחדים וחזקים. יש לנו עוד המון דברים לעשות, ואם נשאר מלוכדים, אנחנו נהיה פה עוד זמן רב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות