הפלונטר של אגו”י: היועמ”ש של האוצר בולם את מענקי האברכים

היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, קבע בחוות דעתו כי את המענקים לאברכים, כפי שסוכם עם אגו"י, ניתן יהיה לשלם רק אחרי 1 באוקטובר - בתנאי שיישארו עודפי תקציב שלא נוצלו - ולא ב-1 ביוני • תוספות התקציב למשרד הנגב והגליל יועברו רק כנגד קיצוץ רוחבי בשאר המשרדים
אריה ריבקינד
ג' סיון התשפ"ג / 23.05.2023 17:48

התסבוכת של אגו”י: היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו”ד אסי מסינג, קבע היום (שלישי) בחוות דעת שהגיש, כי את המענקים לאברכים כפי שסוכם בין ראש הממשלה ושר האוצר לבין סיעת אגו”י ניתן יהיה לשלם רק לאחר 1 באוקטובר – בתנאי שיישארו בפועל עודפי תקציב בלתי מנוצלים, ולא ב-1 ביוני על סמך הערכה אמורפית שיהיו עודפים כאלה בעתיד.

מדובר במענקים בגובה 250 מיליון ש”ח שהאברכים היו אמורים לקבל ב-1 ביוני, כתשלום רטרואקטיבי מתחילת השנה.

כמו כן, קבע היועץ המשפטי כי את תוספות התקציב למשרד הנגב והגליל ניתן להעביר רק כנגד קיצוץ בסעיף ספציפי ולא על בסיס הערכה לקיומם של עודפים.

ככל שלא יימצא מקור תקציבי ברור, יש לבצע קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה כדי לממן את ההסכם עם בן גביר.

אמש הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר איתמר בן גביר תוספת של רבע מיליארד שקלים למשרד הנגב והגליל לשנה הבאה, מתוך עודפי התקציב של השנה.

ההתפתחות הדרמטית  מגיעה שעות לפני תחילת ההצבעה במליאת הכנסת על התקציב, לאחר שסוכם על העברת חצי מיליארד שקלים לעוצמה יהודית ולאגודת ישראל.

הבדיקה נערכה בעקבות תלונה שהתקבלה מישראל ביתנו, מפני שלא ברור אם הכסף שהובטח מגובה מכיוון כלשהו והאם יילקח מתקציב נוסף – על אף ההבטחות שלא כך הדבר.

במסגרת ההסכם, שנחתם אתמול בין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לבין סיעת יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי – מתוך עודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים.

הכסף אמור היה לעבור, לפי ההסכם, ביוני, אך הוא תלוי בעודפי תקציב שרק בסוף השנה יהיה ניתן לדעת אם הם קיימים בכלל.

הערב הממשלה אישרה את ההסכמים עם אגו”י ועוצמה יהודית, על דעת המשנה ליועמ”ש מאיר לוין.

בתוך כך, בשעה 19:45 יתכנסו חברי הקואליציה בכנסת לישיבה מרוכזת אותה זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסיומה יתן הצהרה.

על פי התכנון בשעה 20:20 יעלו על דוכן הנאומים במליאה ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו”ר ועדת הכספים משה גפני – וישאו הצהרות סיכום לדיון על התקציב.

מיד לאחר מכן יחל מרתון הצבעות שיימשך עד מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות