‘בלתי חוקי שלא ניתן לקיים’: עתירה ליועמ”שית נגד ההסכם עם אגו”י

ח"כ עודד פורר עתר ליועמ"שית בעקבות ההסכם בין נתניהו ליהדות התורה: "מדובר בפרקטיקה חדשה, לא מוכרת, ושאינה עומדת באמות מידה חוקיות בסיסיות" • ליברמן: "הקואליציה בדרך לאשר תקציב שהוא כתם שחור על מדינת ישראל"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 16:06

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, עתר היום (שני) בשם הסיעה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בעקבות “ההסכם הבלתי חוקי”, לדבריו,  שנחתם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיעת יהדות התורה על הכספים הקואליציוניים.

ח״כ עודד פורר: “הסיכום עם יהדות התורה בוצע ללא מקור תקציבי, כאשר המקור התקציבי שהוצע הוא כספים שלא ינוצלו, ככל שיהיו כאלה. מדובר בפרקטיקה חדשה, לא מוכרת, ושאינה עומדת באמות מידה חוקיות בסיסיות”.

הוא הוסיף: “ברור לכול כי מדובר בהסכם בלתי חוקי שלא ניתן לקיימו. על החשב הכללי באוצר מוטלת החובה שלא לקיים את ההנחיה שהוא אמור לקבל בהתאם לסיכום, שהרי מדובר בהנחיה לא חוקית״.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, חה”כ אביגדור ליברמן, אמר  בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: “הקואליציה בדרך לאשר תקציב שהוא כתם שחור על מדינת ישראל. זה התקציב הכי מגזרי שהיה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

“להבדיל מתקופת התקציב 2021-2022, כשהייתי שר האוצר, ופעלתי, יחד עם חבריי לממשלה הקודמת, לטובת כל אזרחי מדינת ישראל, התקציב הנוכחי פועל רק לטובת המגזרים שמרכיבים את הקואליציה.

“שמעתי את אייכלר משתלח בנגיד בנק ישראל ודורש להעמיד אותו לדין, בנוסף לכל הפגיעות שיש בשמה הטוב של מדינת ישראל בעולם בתחום הכלכלי אשר מדרדרים אותנו עוד יותר בקהילה הכלכלית הבינלאומית. אני מצפה מראש הממשלה ומשר האוצר לקרוא לסדר את יו”ר ועדת הרווחה”.

הוא הוסיף: “שמעתי על הסיכום בין אגודת ישראל לממשלה על מימון סעיף התקציב שדורש גודלקנופף מעודפים עתידיים לאברכים. זה הסדר בלתי חוקי בעליל. ביקשתי לפנות ליועמ”שית לממשלה. אי אפשר להשתמש בעודפים עתידיים כמקור תקציבי.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות