מדוע הגיעה מיכל עם ישראל מאיר לעשות את החלאקה ב’שערי צדק’

תמי גיל
|
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 15:43
3 שנים אחרי הדרמה הגדולה, במהלכה הציל הצוות הרפואי את חייה ואת חיי התינוק, הגיעו מיכל, בעלה ובנה ישרטל מאיר בן ה-3 לחגוג לו חלאקה בבית החולים ולהודות לצוותים שטיפלו בהם • “גם העובר וגם היא היו בסכנת חיים מיידית”

3 שנים אחרי, כשהקורונה כבר מאחורינו, הגיעו מיכל בעלה ובנה לחגוג לו חלאקה בבית החולים ולהודות לצוותים שטיפלו בה ובבנה.

לפני 3 שנים, בשבוע 39 להריונה, ביצעה מיכל לוי בקופת החולים בדיקת דם שגרתיות ואלטרסאונד כחלק ממעקב הריון.

יום למחרת עבר צוות קופת החולים על התוצאות של בדיקת הדם שלה והיא הופנתה לשערי צדק לצורך קבלת עירוי ברזל לפני הלידה.

מיכל מספרת: “הייתי אמורה ללדת בשבוע 42, לא תכננתי שהמצב יתגלגל כפי שהתגלגל. במיון היולדות בדקו אותי והוכנסתי לבדיקת אולטרסאונד שבה התברר כי הרחם שלי מלא בקרישי דם. טכנאית האולטראסאונד מיד רצה להזעיק את הצוות, הבנתי שקורה פה משהו מסוכן.

“הועברתי לחדר לידה שם ד״ר חן סלע, מנהל מחלקת יולדות ד’, בדק אותי. תוך כדי הופיע דימום וגם נאמר לי שהעובר במצוקה ואז הטיסו אותי לניתוח קיסרי בהול. הצוות אפילו לא הספיק להסביר לי בפירוט מה קורה מרוב שהמצב היה חמור. הכל היה עניין של שניות.

“נכנסו לחדר לידה ופתאום הדופק של התינוק מתחיל לרדת. אני רואה שהדופק הולך ויורד ל-0. המכונה מצפצפת, רופאים נכנסים ויוצאים, פחדתי על החיים שלי ועל החיים של הילד שלי.

“ברוך ה’ בעזרת הרופאים הצליחו להציל אותי ואת התינוק שלי, ישראל מאיר. אם היו עוברות עוד שתי דק’, לא היה לי ילד. הרופאים קראו לי ‘הנס של בית החולים’.

“הלידה היתה בשיא הקורונה, היה מורכב להסתובב במחלקה, בקושי הספקתי להגיד תודה לרופאים.

“עכשיו, כשישראל מאיר כבר בן 3, רצינו להודות לצוות שהציל אותנו, ולשמוח בנס שקרה לנו. הגענו לחגוג לישראל מאיר חלאקה בבית החולים עם כל המחלקה. הבאנו פרחים לרופאים ולאחיות והודנו להם. חיי וחיי בני ניצלו בזכות צוות מקצועי, מהיר ואמין – ואנחנו מודים מקרב לב לכל הצוות הרפואי- צוות חדר הלידה, צוות חדר הניתוח, המרדימים והאחיות”.

בשערי צדק מספרים: “מיכל הגיעה לבדיקה שגרתית ובמהלך הערכה שבוצעה היא אובחנה עם היפרדות בשילייה. תוך זמן קצר בבדיקתה הופיעה מצוקת עובר חמורה, וירידה משמעותית בדופק מלווה בדימום אימהי ומיד העברנו אותה לניתוח חירום כיוון שגם העובר וגם היא היו בסכנת חיים מיידית.

“כל הצוות – מיילדות וצוות מחלקת היולדות והתינוקיה, רופאים, צוות חדר ניתוח ומרדימים היו שותפים להצלת מיכל ובנה. גם לאחר הלידה מיכל הועברה להתאוששות, ואנו מודים לצוות שליווה אותה גם שם. כל אלה חלק מהסוף השמח של הסיפור.

“לשמחתנו הפעולות שביצענו הצליחו ואנו כל כך שמחים לחגוג עם מיכל, ישראל מאיר וכל המשפחה. התרגשנו מאוד מהכרת הטוב של מיכל ובעלה שהגיעו לכבד אותנו בביצוע החאלקה של ישראל מאיר במחלקה, במיוחד בגלל שהלידה שלו היתה בשיא הקורונה, שהאפשרות לקשר וליווי של המטופלים היתה מגובלת. משמח לראות ילד בריא 3 שנים אחרי, שכבר אפשר להיות קרובים ולהיות שמחים במה שקרה, מרגש אותנו מאוד ואנו מאחלים להם המון אושר ובריאות”.