אישום נגד ‘הטורף’ המסוכן שצד ילדים וילדות בערים החרדיות

הפרקליטות הגישה אישום נגד 'הפדופיל' ישראל משה אייזנבאך, תושב ירושלים כבן 40, שביצע מעשים חמורים -  והפר צו פיקוח האוסר עליו ליצור קשר עם ילדים • כתב האישום מגולל כיצד הוא צד ילדים ברמות, בית שמש ומודיעין עלית מ"בוא מישהו מחלק סוכריות" ועד "יש לי קולה ענק"
חיים טוויל
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 15:19

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ישראל משה אייזנבאך, תושב העיר כבן 40, שביצע מעשים חמורים בילדים –  והפר צו פיקוח האוסר עליו ליצור קשר קטינים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד ישי זיגמן, הנאשם הוא  ‘פדופיל’ בפיקוח שנאסר עליו, בין היתר, ליצור קשר בכל אמצעי, להתחבר או לשהות במחיצת קטינים.

במהלך החודש האחרון נהג הנאשם ברכבו בירושלים, בבית שמש ובמודיעין עלית, כשהוא לא מחזיק ברישיון נהיגה, וניסה בדרכים שונות ובתירוצי שווא לגרום לחמישה ילדים, כבני 10-7 להתקרב אליו.

בשני מקרים ביצע מעשים חמורים בשניים מהילדים. באחד המקרים, עצר הנאשם את רכבו בסמוך לאחד הילדים וביקש ממנו לעלות לרכבו תוך שהוא מנסה לפתות אותו בתירוצים שונים, כמו למשל “בוא מישהו מחלק סוכריות”. הילד סירב ובתגובה לכך הנאשם יצא מרכבו, אחז בילד וביצע בו מעשה חמור.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הפרת צו פיקוח, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 בלא הסכמתו ונהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.

לפי האישום הראשון, ביום 7.5.2023 בערך ב-15:00 נהג הנאשם ברכבו. סמוך לפינת הרחובות ישראל זרחי ואריך מנדלסון בירושלים הבחין בי’ – קטינה
ילידת 07/2014 – כשהיא הולכת בגפה, וגמלה בליבו ההחלטה להוליכה למקום מרוחק ומבודד בה יוכל לעשות בה מעשה חמור.

באמתלת שווא, פנה הנאשם לי’ ובעודו ברכבו שאל אותה היכן שכונת רמות א’. משהשיבה לו י’ ביקש הנאשם כי י’ תבוא עימו והוא החל בנסיעה ברכבו לצידה
של י’ בעוד האחרונה צועדת ברגל. סמוך לרחוב אריך מנדלסון אמר הנאשם לי’ כי הוא אינו רואה ברור, עצר את רכבו ויצא ממנו לכיוון י’, והחל לצעוד עם י’ במורד רחוב זרחי.

משהגיעו הנאשם וי’ לרחוב משפט דרייפוס החל הנאשם יורד בשביל מדרגות הפונה לאזור מיוער ומבודד כאשר י’ אחריו. משניסתה י’ לסוב על עקבותיה צעד הנאשם מאחוריה והצביע על מקום לשם ילכו, וי’ הלכה קדימה כאשר הנאשם מאחוריה. משהגיעו לאזור מבודד התיישב הנאשם על סלע שהיה במקום, וביצע בה מעשה חמור.

משאמרה לו י’ כי היא רוצה לשוב לביתה, אמר לה הנאשם כי “תכף חוזרים הביתה” וכי יביא לה מתנה, והם החלו לעלות במעלה המדרגות.

במעשיו האמורים, הפר הנאשם תנאי מתנאי הפיקוח הכלולים בצו הפיקוח, כמו כן ביצע הנאשם מעשה חמור בקטין וללא הסכמתו החופשית וכן נהג הנאשם ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף.

לפי האישום השני, ביום 5.5.2023 סמוך לשעה 13:00 שהה ש’ – קטין יליד 11/2016 –  בסמוך לבניין מגוריו בשדרות האמוראים בבית שמש.  אותה העת נהג הנאשם במקום ברכב שפרטיו אינם ידועים למאשימה.

משהבחין הנאשם בש’, עצר בסמוך אליו ובעודו ברכב ביקש מש’ לעלות לרכבו תוך שהוא מנסה לפתותו באמתלות שונות ואמר לו: “בוא מישהו מחלק סוכריות”.

בהמשך קרא שוב הנאשם לש’ לעלות לרכב ואמר לו: “בוא כי אני לא רוצה שמישהו יראה”. אולם ש’ סירב ובתגובה לכך החנה הנאשם את הרכב בפינת רחוב סמוך ויצא מהרכב. מיד לאחר מכן התקרב הנאשם אל ש’ ואחז בידו של ש’, תוך שהנאשם מניח את כף ידו על צווארו של ש’ ובהמשך ניסה לבצע בו מעשה חמור.  מיד
לאחר מכן הרים הנאשם את ידיו מש’ ושחרר מאחיזתו.

בהמשך ביקש הנאשם מש’ לצעוד עימו לכיוון הבניין בו מתגורר ש’, ובעוד הנאשם צועד קדימה, צעד ש’ מאחוריו. משנכנסו לבניין מגוריו של ש’ והנאשם הבחין באביו של ש’ נמלט מהמקום.

במעשיו אלה הפר הנאשם תנאי מתנאי הפיקוח הכלולים בצו הפיקוח, כמו כן ביצע הנאשם מעשה חמור, וכן נהג הנאשם ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף.

לפי האישום השלישי, ביום 1.5.2023 סמוך לשעה,18:30 רכב מ’ –  ילד יליד 10/2013 –  על אופניו יחד עם חברו (להלן: “החבר”) סמוך לאתר בניה ברחוב רשב”ם במודיעין עילית. באותה העת נהג הנאשם ברכבו, ומשהבחין במ’ וחבירו כשהם רוכבים על האופניים בסמוך לאתר הבניה, התקרב הנאשם עם רכבו אליהם תוך שהוא נוסע על שביל חול שהיה במקום. משהגיע הנאשם עם רכבו סמוך למ’ וחבירו, עצר הנאשם את הרכב בסמוך ושאל אותם איך ניתן לצאת משביל החול, ומ’ השיב לו כי הוא הנאשם יודע איך לצאת.

בתגובה לכך ביקש הנאשם ממ’ שיעלה לאוטו ושיכוון אותו ליציאה משביל החול אולם מ’ סירב. למשמע התשובה שאל הנאשם את מ’ אם הוא רוצה שהוא הנאשם יגיד לו משהו בסוד. בשל כך התקרב מ’ אל הנאשם אשר שאל אותו באוזנו: “רוצה 2,000 שקל ומתנה?”

אך מ’ השיב בשלילה.

מיד לאחר מכן אמר הנאשם לעז’ שהוא הנאשם יביא כספים למ’ עבור עז’ ובתנאי שעז’ יעזוב את המקום וישאיר את מ’ לבדו עימו. בתגובה לכך התרחק מעט עז’ מהמקום ואילו הנאשם אמר למ’ שיתקדמו יחדיו במעלה הכביש ותוך שהנאשם החל ליסוע ברכבו ואילו מ’ נשאר על אופניו. מיד לאחר מכן ובעוד הנאשם נוסע ברכבו נסו מהמקום מ’ וחבירו.

במעשיו האמורים לעיל, הפר הנאשם תנאי מתנאי הפיקוח הכלולים בצו הפיקוח וכן נהג הנאשם ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף.

לפי האישום הרביעי, ביום 1.5.2023 סמוך לשעה 18:00 סיימה ב’ – ילדה ילידת 03/2014 –  שיעור בחוג דרמה בבית הספר “בית חינוך” שברחוב רש”י במודיעין עילית והמתינה בתחנת האוטובוס הסמוכה לבית הספר לאוטובוס שיקח אותה לביתה.

באותה העת נהג הנאשם ברכבו. משהבחין בב’, המתין הנאשם שב’ תיוותר לבדה בתחנת האוטובוס, ולאחר שנוסעים נוספים שהיו במקום עזבו את התחנה וב’ נותרה לבדה, התקרב הנאשם עם רכבו אל ב’ ממרחק 2 מטרים ושאל אותה לכיוון דרך היציאה מן העיר.

בתגובה לכך השיבה לו ב’ כי היא סבורה שניתן לצאת מהעיר דרך שכונת “ברכפלד”, ובתגובה לכך ביקש הנאשם מב’ להתקרב אליו מעט. משסירבה ב’ לבקשתו של הנאשם להתקרב אליו, הוא שאל את ב’ איך הוא יוכל להגיע לשכונת “ברכפלד”.

לאחר שענתה ב’ כי היא אינה ידעת, אמר לה הנאשם כי כדאי לה לבוא עימו שכן יש לו ‘קולה ענק’ והוסיף כי אל לה לחשוש שכן לא יעשה לה כלום. בתגובה לכך ברחה ב’ מהמקום תוך שהיא בוכה ואילו הנאשם עזב את המקום.

במעשיו הפר הנאשם תנאי מתנאי הפיקוח הכלולים בצו הפיקוח וכן נהג הנאשם ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף.

לפי האישום החמישי, ביום 24.4.2023 סמוך לשעה 15:45 סיים ע’  – ילד יליד 10/2015 – את יום לימודיו בתלמוד תורה “המסילה” שברחוב רבי עקיבא במודיעין עילית.

בעוד ע. המתין לאביו על מנת שישיב אותו לביתו מלימודיו, וכשהוא עומד במרחק מספר בניינים מהתלמוד התורה, נהג הנאשם ברכב מסוג הונדה סיוויק. משהבחין הנאשם בע’ עצר עם רכבו בסמוך לע’ ואמר לע’ לעלות לרכבו תוך שהוא מסמן לו עם ידו להיכנס לרכב.

בתגובה לכך ברח ע’ מהמקום תוך שהוא בוכה. במועד נוסף שאינו ידוע למאשימה הבחין ע’ בנאשם כשהוא נוהג ברכבו. בתגובה לכך ברח ע’ מהמקום תוך שהוא בוכה.

במעשיו הפר הנאשם תנאי מתנאי הפיקוח הכלולים בצו הפיקוח וכן נהג הנאשם ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

מהפרקליטות נמסר, כי היא מבקשת לחזק את הקטינים ומשפחותיהם שחשפו את המעשים שביצע בהם הנאשם והובילו למעצרו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    22/05/2023 16:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רואים משהו עקבי בכל הסיפורים

    המגזר החרדי מתחיל להתפקח, ילדים נזהרים ומדווחים, כנראה שמסבירים להם טוב

    לצערנו זה לא בכל המקומות, אבל ידיעה כזו הייתה מופרכת לפני עשור

  2. אויבי הציבור,
    22/05/2023 21:12
    צדק חברתי
  3. לשלוח אותו לבית סוהר ולהגיד לכולם על מה הוא יושב שהאסירים יטפלו בו, אסור שבן אדם כזה יהלך חופשי, אם אין חוק לשים אותו עשרות שנים בכלא, אז האזרחים חייבים לקחת את החוק לידיים ולהשאיר אותו נכה ולא מסוכן לציבור הילדים.

  4. הפריצות החרדית מביאה צרות כאלה
    23/05/2023 12:21
    אמיתי מאוד
  5. כל האמת כאן

  6. זוועה גם במוסדות בחיידרים
    25/05/2023 01:22
    יוחנן
  7. מה יהעה די!!!! ומה עם הפדופילים בחיידרים???