סקר חדש חושף: מי בעד פיצול העם למדינת ישראל ומדינת יהודה?

מסקר של 'דיירקט פולס' עבור תנועת רגבים  עולה, כי רוב החברה הישראלית מתנגדת באופן נחרץ לפיצול של מדינת ישראל ומדינת יהודה • רוב התומכים בפיצול: מקרב מצביעי האופוזיציה • וכמה בעד פיצול למדינת ישראל ולמדינת תל אביב?
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 14:23

על רקע המתיחות החברתית סביב הרפורמה המשפטית והמסרים הבוטים בהפגנות: בסקר חברת ‘דיירקט פולס’ עבור תנועת רגבים נשאלו המשתתפים שתי שאלות המתייחסות לאפשרות של פיצול החברה הישראלית.

בשאלה הראשונה נשאלו: “האם אתה בעד או נגד פיצול למדינת ישראל ולמדינת תל אביב”, ואילו בשאלה השניה נשאלו: “האם אתה בעד או נגד פיצול למדינת ישראל ומדינת יהודה”.

ממצאי הסקר מצביעים על מגמה כללית וברורה של התנגדות בחברה הישראלית לפיצול: ממוצע שתי השאלות מעלה כי 75.5% מתנגדים לפיצול המדינה, ו-16.5% בלבד בעד פיצול.

בעיון מעמיק של התפלגות המשתתפים לפי נטייה פוליטית עולה, כי בשאלת הפיצול למדינת ישראל ומדינת תל-אביב – 23% ממצביעי מפלגות השמאל (ישראל ביתנו, המחנה הממלכתי, העבודה, יש עתיד ומרץ) הצביעו בעד פיצול המדינה, אחוז הגבוה פי שניים ביחס למפלגות הימין (ליכוד, ציונות דתית ומפלגות חרדיות), העומד על 12% בלבד.

בשאלת הפיצול בין מדינת ישראל למדינת יהודה, הפער גדול אף יותר: 30% ממצביעי מפלגות השמאל בעד הפיצול, לעומת 10% בלבד במחנה הימין.

תוצאות המחקר מצביעות על עקביות במחנה הימין, המתנגד לפיצול העם ביחס לשתי השאלות שהוצעו, ואילו במחנה השמאל ניכרת מוכנות גבוהה יותר לפיצול בין ישראל ויהודה.

עוד עולה מהסקר, כי ככל שגיל המשיבים עלה כך הם נטו יותר לצדד במהלך של פיצול, וכן כי משיבים שהגדירו את עצמם “חילונים / מסורתיים שאינם שומרים שבת” תמכו בפיצול העם למדינת ישראל ומדינת יהודה, כפליים מאלו המגדירים את עצמם “שומרי שבת / דתי לאומי / חרדי”.

בשאלת הפיצול למדינת ישראל ומדינת תל -אביב, התגובות מתפלגות באופן שווה בין כלל הגדרות הדתיות.

“למרות שאמצעי התקשורת מהדהדים מראות וקולות של קיטוב ופיצול, הסקר מוכיח כי רוב העם לא מאמין בפיצול של החברה הישראלית לשבטים והמחבר גדול בהרבה מהמפריד”, אומר מאיר דויטש, מנכ”ל תנועת רגבים. “העובדה שישנה מוכנות גוברת בקרב השמאל ‘לחתוך את התינוק’ כמשל שלמה המלך היא מטרידה ומדאיגה. בחינת הממצאים על פי מפלגות מבהירה מאיפה בדיוק עולים הקולות המשסעים ומי הם אלו המובילים את השנאה, הגיע הזמן להפסיק לתת לקולות הללו במה ולגיטימציה”.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור תנועת רגבים בחודש מאי 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 540 נדגמים בוגרים (+18) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצעתי לסמול לחזור ליישם רעיון אוגנדה
    23/05/2023 12:27
    לא מאוחר אף פעם
  1. מדינת תל.אביב באפריקה השחורה יש מלא מקום לסמול רפורמים תועבה הכל אחלא רעיון הדוסים יבואו לבקר ויעשו הילולות לסמולנים