“אתה טרוריסט של תודעה”: ינון מגל ופעיל מחאה בוויכוח שיצא משליטה

אייבי בנימין, מפעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחח עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM - ועד מהרה הדברים הסלימו לוויכוח חריף בין בנימין ומגל • ינון: "אם אתם חושבים ש־1,173 שקלים זה מה שיגרום למישהו לא ללכת לעבודה, אתם חיים בסרט"
חרדים 10
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 12:59

בן כספית וינון מגל התייחסו היום (שני) בתוכניתם להסתה החריפה ברשתות החרדיות נגד המגזר החרדי, בעקבות הדיווחים על התקציבים שיקבלו.

“הם פשוט עושים פייק ניוז והנדסת תודעה”, אמר מגל, “הם מבלבלים את המוח. אם אתם חושבים ש־1,173 שקלים זה מה שיגרום למישהו לא ללכת לעבודה, אתם חיים בסרט. זה הסיפור, ועכשיו הם מבלבלים את המוח, וזה לא ייאמן”.

כספית הגיב:  “כל הסיפור ברור ופשוט. אתה יכול לקרוא לזה קצבאות ילדים או קצבאות אברכים, אבל בגדול זה קצבאות אבטלה. 7 מיליארד שקל, ולא צריך אותי ואפילו לא את נתניהו – רק לקרוא את המסמכים. צריך להסתכל על ירושלים, שהיא עיר ענייה מרודה, וזה מה שאנחנו נהיה אם נמשיך ככה. כולם מבינים את זה, יש כאן השמדת ערך של מדינת ישראל. עובדה שהוא (-נתניהו) עצר את המתווה ההיסטורי של ליברמן. אף אחד לא אומר ‘טפילים’ ו’מוצצים’. אמרה את זה גלית גוטמן והיא התנצלה, כי במילים האלה לא צריך להשתמש”.

האם החלוקה היא הוגנת? לדברי מגל: “יש הטבות של מיליארד שקל למילואימניקים מתקציב המדינה. תנסו לחשוב מה היה קורה אם זה היה בממשלה הקודמת”.

כספית בתגובה: “יש 14 מיליארד כספים קואליציוניים. פי שבעה ממה שהיה בממשלה הקודמת. במקום לממן תלושי מזון לשורדי שואה או משפחות נזקקות – הם רוצים לעשות טישים גדולים וגם זה יהיה על קופת המדינה, אין לתאר”.

השיחה הלכה והעמיקה, והשניים ביקשו להתייחס למשבר הכלכלי המתממש: “חברים, הממשלה הזו משמידה את הערך של הכלכלה הישראלית”, הסביר כספית, “פשוט בלי בושה, בדם קר, אין לי מילים לתאר את זה. מיליארדים הם מורחים על מסורת, כאילו כל יום אני מתלבט אם אני יהודי. הקטר היחיד כמעט שיש לנו, ההייטק והסייבר, קיבל עכשיו עריפת גרזן. מקצצים את רשות החדשנות במאה מיליון ש”ח בלי בושה”.

מגל השיב: “מה, משמידים את הכלכלה? אין לזה שום דבר להיאחז בו, שום זיז לתפוס בו. זה תקציב של שנתיים”.

בן לא פסח על זה, ואמר בתגובה: “אתה משקר למאזינים בשידור חי! תראה את עליית המחירים”.

מגל: “אל תעבדו עלינו, תפסיקו לשקר!”

כספית לא יכול היה להתעלם מהדברים, וכינה את מגל שקרן: “מוד’יס כתבו שבזכות המחאה הם לא הורידו דירוג. תפסיק לשקר. המחאה הצילה את עם ישראל, זה כתוב על כל קיר”.

בהמשך שוחח אייבי בנימין, מפעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM – ועד מהרה השיחה הסלימה לוויכוח חריף בין בנימין ומגל.

“בגדול, נמאס לנו. נמאס לנו מפייק ניוז שמפיצים שופרות. אנשים מאמינים לזה באמת ובתמים, כי הם זוכרים שפעם עיתונאים אמרו דברים נכונים. זה משפיע על התודעה שלהם, על הרגש שלהם בשיטות שאנחנו קוראים להם ‘טרור ביביסטי’, כי הטרור נועד לזרוע פחד”, פתח בנימין.

מגל שאל: “אני בתור ביביסט בכיר, טרוריסט?”

בנימין השיב: “אתה טרוריסט של תודעה, כן. ינון מגל, רב טרוריסט של תודעה של פייק”.

מגל המשיך ושאל: “מה צריך לעשות עם הטרוריסט?”

בנימין השיב: “להילחם בפייק בשיטות אחרות לגמרי. קודם כל, חבריך למיקרופון ושמעתי קודם על מה שדיברתם על העניינים של אולמרט, בנט וכל השטויות”.

כספית שאל את בנימין האם תנועת המחאה עתידה להפוך למפלגה בכנסת – והשיב: “לא, המטרה היא תנועה פוליטית שתעזור להילחם בתופעות שמשנות את פני המציאות בעידן של רשתות חברתיות. אנחנו רוצים להשפיע על מפלגות פוליטיות להיות יותר דמוקרטיות וגם להילחם למשל ברצח המושג שמאל, או בפייק באופן שיטתי, וגם בכל הטרוריסטים שהולכים לבתים של אנשים ועושים זוועות, ואתמול פרסמנו את הרשימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות