רגע האמת של קואליציית הימין: דיוני התקציב החלו הבוקר במליאה

תקציב המדינה יעבור? דיוני התקציב מתחילים ב-9:00 בבוקר, כאשר מול ח"כי אגו"י הושגו הבנות עקרוניות שיאפשרו להם לתמוך • על מה מצביעים? מי ינאם ומתי? מתי יתחילו מאות ההצבעות? ומה יקרה אם התקציב לא יאושר • כל מה שצריך לדעת על הלו"ז של השבוע הדרמטי
חרדים 10
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 01:20

בצל המחלוקות של ‘הרגע האחרון’ בתוך הקואליציה: הדיונים על תקציב המדינה החלו היום (שני) בשעה 9:00 בבוקר – ובקואליציה שואפים לסיים את אישור התקציב עד ליום רביעי.

הדד-ליין להעברת תקציב המדינה הוא ה-29 במאי, אז לפי החוק – אם הכנסת לא תאשר את התקציב – תפוזר הכנסת באופן אוטומטי ומדינת ישראל תלך לבחירות.

אז מה הלו”ז של בימים הקרובים?

את הדיון, שצפוי להיות סוער,  יפתחו יו”ר ועדת הכספים משה גפני ויו”ר הקואליציה אופיר כץ והוא אמור להסתיים, לאחר שהאופוזיציה תעשה כל שיעלה בידה כדי למרוח את הזמן – ביום שלישי בערב.

הדיון יתקיים על שבע הצעות חוק שכוללות שתי הצעות תקציב לשנים 2023-2024 ועל חמישה חוקים משלימים של חוקי הסדרים.

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר סמוטריץ’, ראש האופוזיציה לפיד ו ויו”ר ועדת הכספים גפני יסכמו את הדיון וינאמו ביום שלישי לפני השעה  20:30 בערב.

אחר כך, סביב השעה 20:30 בערב,  יחלו מאות הצבעות אלקטרוניות ו־21 הצבעות שמיות – אותם כאמור, בקואליציה רוצים לסיים עד יום רביעי בערב. במידה וזה לא יצלח, יימשכו ההצבעות ביום ראשון שאחרי חג השבועות, ממש ברגע האחרון.

תקציב המדינה עומד על 484 מיליארד שקל לשנת 2023 ועל 514 מיליארד שקל לשנת 2024.

האיומים

הדיונים על התקציב יחלו כאשר ברקע איומים מצד מפלגת עוצמה יהודית ומפלגת נעם, בעוד מול סיעת אגודת ישראל נמצא פתרון.

לפי דיווח של דפנה ליאל, במהלך הלילה הושגו הבנות עקרוניות שיאפשרו לאגודת ישראל לתמוך בתקציב.

מה הם רוצים?

סיעת אגודת ישראל: דרשה תוספת תקציבית של כ-600 מיליון שקלים עבור מוסדות הפטור ואברכי הכוללים – מימון רטואקטיבי מתחילת שנת 2023.

עוצמה יהודית: שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף דורש ממשרד האוצר להשוות את סכום הכספים הקואליציוניים שקיבל משרד הנגב, הגליל והמיזמים הלאומיים שבראשותו, העומד כעת על 450 מיליון שקלים, לסכום זהה למה שקיבל המשרד למשימות לאומיות של השרה אורית סטרוק, העומד על 1.3 מיליארדי שקלים.

מפלגת נעם: חבר הכנסת אבי מעוז, נציגה של מפלגת נעם בכנסת, הודיע בסוף השבוע האחרון למזכיר הממשלה יוסי פוקס כי יתנגד לתקציב אם הקמת הרשות לזהות לאומית – שעליה אמור מעוז להיות ממונה – לא תעוגן בו.  מעוז הצהיר כי אם זה לא יקרה, “משמעות הדברים היא שהקואליציה מצטמקת ל–63 חברי כנסת בלבד”.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ והליכוד משוכנעים כי התקציב יעבור עד יום רביעי בערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות