פינוי בינוי בשכונת רמות פולין: 1,300 דירות ייבנו במקום ‘הכוורת’

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה להפקדה בניה של כ-1300 יחידות דיור, במסגרת תוכנית פינוי-בינוי לרמות פולין: תוספת של כאלף דירות • מ"מ ראש העיר ירושלים ויו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר: "אין ספק שזהו יום היסטורי. 15 שנה מנסים לקדם פינוי-בינוי לרמות פולין, ללא הצלחה"
יוני גרין
א' סיון התשפ"ג / 21.05.2023 19:10

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, בראשות מ”מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) בשכונת רמות פולין.

מדובר בהריסת בנייני הכוורות הידועים, שנבנו לפני יותר מ-50 שנה, כשבמסגרת התוכנית ייהרסו 320 דירות ויבנו במקומם כ-1300 דירות.

התוכנית משתרעת על פני 70 דונם, והיקפה הוא כ-175 אלף מטר. במקום יבנו דירות בנות 3,4,5,6 חדרים.

ההוראה בתוכנית הינה שלכל הדירות יהיו מרפסות סוכה. כמן כן במסגרת התוכנית יוקם רחוב חדש בתוך השכונה, בין שורות הבניינים.

הוועדה עמדה גם על התאמת גובה המבנים לאופי השכונה, וכן של שטחי המסחר שיבנו.

התוכנית מקודמת על ידי מינהלת התחדשות עירונית של עירית ירושלים, ולאחר השלמתה תוצא למכרז ליזם שיבנה בפועל, בהתאם לתוכנית שתאושר.

התכנון במתחם הינו בשיטת בינוי-פינוי. כלומר, תחילה יבנו מספר מבנים עבור הדיירים הקיימים, ורק לאחר מכן יהרסו בתים ובמקומם יבנו יתר הדירות. זאת על מנת להקל על הדיירים הקיימים ולא לטלטל אותם אל מחוץ לשכונה ולנתקם מסביבת מגוריהם הנוכחית עד לסיום הבניה, על כל המשתמע מכך.

בנוסף ליחידות הדיור, אושרו מענים נרחבים ביותר ושטחים נרחבים עבור צרכי הציבור, הן אלו המתגוררים במקום והן עבור הדיירים החדשים, כולל מקווה, מספר נכבד של בתי כנסת, מספר מבנים רחבי ידיים לתלמודי תורה ולבית ספר לבנות, גני ילדים, מעונות יום ועוד. חלק נכבד מן המענים הללו יבנו על ידי היזם שיבנה את הפרויקט.

הוועדה עמדה על כך שתהיה התאמה בשלביות הביצוע בין בניית מבני הציבור לבין בניית מבני המגורים, כך שגם לאחר שיבנו ויאוכלסו חלק מהדירות, ינתן מענה מלא לצרכי הציבור השונים של הדיירים הללו.

בנוסף למבני הציבור, התוכנית כוללת גם שטחים ציבוריים וירוקים שיפותחו לטובת התושבים, כולל גינות משחק לילדים, הרחבת הכבישים ודרכי הגישה, הסדרת מקומות חניה לרכבים וכו’.

יצויין, כי בעירית ירושלים מנסים כבר כ-15 שנה לקדם תוכנית פינוי-בינוי לשכונת רמות פולין, אך לאור הקשיים שנוצרו והתנגדות מאסיבית של התושבים הדבר לא צלח.

עם כניסתו של הרב ראוכברגר לתפקידו בעיריה, לפני 4 וחצי שנים, כמחזיק תיק תכנון ובניה ויו”ר הוועדה המקומית, נטל את הנושא לידיו ומינה אנשים מיוחדים מטעמו שיקדמו את התוכנית בליווי צמוד, הנחיה והכוונה של רבני השכונה, וכן שיח פרטני ואישי עם התושבים להבין את צרכיהם במסגרת התוכנית.

בין היתר התקיימו מספר אסיפות הסברה לתושבים, בהם השתתף הרב ראוכברגר יחד עם כל גורמי המקצוע והמתכננים. באסיפות אלו השתתפו מאות מתושבי השכונה, וקיבלו מענה לכל השאלות שהעלו. הרב ראוכברגר גם עקב אישית לכל אורך השנים על התקדמות התוכנית, על מנת שתהיה מותאמת לציבור החרדי ולאופי שכונת רמות פולין.

התנהלות זו, שנמשכה למעלה מ-3 שנים, הביאה בסופו של דבר לצמצום משמעותי מאד של מספר המתנגדים, עד שכיום מרבית התושבים המתגוררים ברמות פולין תומכים בתוכנית, וכן לכך שהוקמה נציגות של התושבים מכל בניין, שעומדת מול מינהלת ההתחדשות העירונית.

מ”מ ראש עירית ירושלים ויו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרב אליעזר ראוכברגר: “מדובר ביום היסטורי ובבשורה משמעותית ביותר לציבור החרדי בירושלים, ובפרט לתושבי שכונת רמות פולין, שלאחר שנים כה רבות ואין ספור ניסיונות, הצלחנו לקדם ולאשר את השלב הראשון בתב”ע של תוכנית הפינוי בינוי לרמות פולין.

“הבניינים ברמות פולין ישנים והם זקוקים מאד להתחדשות עירונית, ולכן זוהי בשורה גדולה לציבור החרדי. במסגרת התוכנית יתווספו לציבור החרדי עוד כ-1,000 יחידות דיור ברמות, והתושבים הקיימים יקבלו דירות חדשות, גדולות יותר ומשודרגות, וכמובן שעמדנו גם על מתן פתרונות ומענים משמעותיים לצרכים הציבורים בשכונה. אני גם מודה לר’ דודי שוורץ המלווה מטעם מינהלת התחדשות עירונית את הפרוייקט, על כל המאמצים ואין ספור השעות שהשקיע כדי לקדם את התוכנית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות