ברקת: יכול להיות פה רצח, היקף המשאבים שהולך לחרדים הוא כלום

שר הכלכלה והתעשייה התארח בתכנית 'הפטריוטים' וסיפר על אלימות השמאל נגדו: "זה לא הפגנות. הפגנה זה לעמוד עם שלט. נפרצו פה קווים אדומים ויקח לנו הרבה זמן להחזיר את השדים לבקבוק" • "אני חי את החרדים, מבין אותם. הם אחים שלנו והם לא צריכים להתגונן"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ג / 21.05.2023 01:05

אחרי שבוע סוער, במהלכו הותקף שוב על ידי פעילי שמאל, שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הגיע הערב (מוצ”ש) לתוכנית הפטריוטים בערוץ 14, ודיבר בפתיחות על ההפגנות נגדו, המונופולים, ההשתלחות של גלית גוטמן, הרפורמה וגם על האיום הביטחוני.

השר ברקת סיפר על התקיפה האלימה בצפון: “לצערנו הרב לא פעם ראשונה שהותקפתי. זה לא הפגנות. הפגנה זה לעמוד עם שלט, אין לי שום בעיה עם הפגנות. זאת הייתה אלימות ברוטלית. הגעתי לשבת עם ראשי רשויות ואנשי עסקים. איך שאני בא להיכנס הם מנעו מאיתנו, פרצו דלת, אחד האנשים נפגע והיו כמה אנשי מטבח דרוזים שמנעו מהם להיכנס”.

הוא הוסיף וסיפר על האירוע שיצא משליטה: “בסוף השעו את העובדים הדרוזים. דיברתי איתם ביום שישי, הם מחכים ולא יודעים אם יחזירו אותם. אמרתי להם אם יהיו להם בעיות פרנסה, אנחנו נדאג להם עם אנשים נוספים בצפון שלא תפגע פרנסתם”.

זו אינה הפעם הראשונה בה מותקף השר ברקת בידי פעילי שמאל: “הם מגיעים לטווח אפס. תפגין זה לגיטימי, אבל בשביל מה טווח אפס? דבר כזה לא מתקבל על הדעת. עוד יבוא אדם שיחשוב שבחסות המחאה אלימות זה לגיטמי. יכול להיות פה רצח”.

השר סיפר כי למרות האלימות המופעלת נגדו, היועמ”שית לא פנתה אליו כלל: “היועצת המשפטית פעם אחת לא שאלה אותי. תקפו אותי שלוש פעמים. שברו פה כללים בשם המחאה, נפרצו פה קווים אדומים ויקח לנו הרבה זמן להחזיר את השדים לבקבוק”.

על הסערה שעוררה המגישה גלית גוטמן שכינתה בקשת 12 את החרדים “מוצצי דם” – אמר השר: “גלית גוטמן זה אנשים שלא מבינים שיש עוד אנשים במדינת ישראל. אני חי את החרדים, מבין אותם. הם אחים שלנו והם לא צריכים להתגונן. אני הייתי שמה, אני מכיר את הצרכים שלהם. היקף המשאבים שהולך לחרדים הוא כלום לעומת הציבור הכללי”.

השר ברקת התייחס גם לרפורמה המשפטית: “רוב עם ישראל מבין שצריך רפורמה ואסור לנו לסגת מהתיקונים המשפטיים שיהפכו את ישראל למדינה יותר דמוקרטית. דיקטטורה? שטויות”.

ברקת דיבר גם על סוגיית יוקר המחיה ואף חשף כי יש מי שמאיים עליו בעקבות מאבקו במונופלים. “הפתרון יהיה בכמה צירים. האחד לאפשר להביא מוצרים אירופיים לישראל. התפיסה אומרת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. קרפור סנונית ראשונה. נגדיל את כמות המוצרים מאירופה.

“ציר שני להילחם ביבואנים בלעדיים ואנחנו הולכים להעביר בחקיקה מאה מיליון שקל קנס ליבואן בלעדי שינסה למנוע יבוא מקביל. הדבר השלישי מלחמת חורמה במונופולים ובקרטלים. אני משתמש בכל הכלים שיש לי”.

על האיום הביטחוני בגבולות ישראל: “ברגע שנחטוף מהפרוקסי אנחנו צריכים לפגוע בטהרן ולא פחות מזה. אני לא מציע להם לישון בשקט. אני מאמין שאנחנו צריכים לצאת מהקופסה ולא לטפל בשלוחים שלהם בסוריה, אנחנו צריכים ללכת לראש. הם מתכננים לתקוף אותנו מעזה, מסוריה, מלבנון, מיהודה ושומרון זה התכנון ואנחנו צריכים להעביר להם מסר שאנחנו רואים אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות