נתניהו: “הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק לטפס על עצים”

ראש הממשלה ב'מרכז הרב': "אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר. הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק להחרים ולטפס על העצים. כולם צריכים לפעול יחד" • השר מאיר פרוש השיב לו: "המחוייבות לעולם התורה צריכה להיות במעשים ולא בדיבורים" • ומה ענה לנתניהו השר איתמר בן גביר?
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשפ"ג / 19.05.2023 00:13

בישיבת ‘מרכז הרב’ נערכה הערב (ליל שישי) העצרת המסורתית לרגל ‘יום ירושלים’, במעמד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו, הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שרים, חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור.

נאומו של ראש הממשלה נקטע בתשואות ובשירה.

נתניהו אמר: “כמה שהמפגש המיוחד הזה היה חסר לי ולרעייתי שרה בשנים האחרונות. אנחנו כל כך שמחים להיות כאן אתכם, ביום חגה של בירתנו ישראל. אני חייב להגיד לכם, מעולם לא עזבנו את הבית, אנחנו תמיד בבית הזה. להיות פה ביום חגה של ירושלים זו חגיגה מיוחדת. ירושלים שהתעטפה בצבעי כחול ולבן, עם ‘מצעד הדגלים’ שצעד ברבבותיו.

“אמרתי היום, למרות האיומים ובגלל האיומים הנחתי לקיים את המצעד במסלולו, כסדרו וכהלכתו. אלפי דגלי ישראל שהונפו בו הם התשובה שלנו לכל ארגוני הטרור: לא תפחידו אותנו באיומים שלכם. לא תנצחו אותנו. מי שינסה לפגוע בנו ישלם את מלוא המחיר. דמו בראשו, כפי שקרה רק לפני כמה ימים במבצע ‘מגן וחץ’. הבטחנו להחזיר את הכבוד הלאומי לעם ישראל – וקיימנו”.

נתניהו ניצל את המעמד כדי לשגר מסר לשותפות הקואליציוניות, על רקע האיומים של ‘עוצמה’ ואגודת ישראל להצביע נגד התקציב, כאשר לצידו בשולחן יושבים השרים בן גביר, מאיר פרוש וסמוטריץ’: “עכשיו, אני רוצה לומר משהו לחברי בקואליציה: אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר. ממשלה לאומית, ממשלה תקיפה, ממשלה שדואגת למורשת ישראל, להתיישבות בארץ ישראל, לעם ישראל לעתיד ישראל.

“אז הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק להחרים, להפסיק לטפס על העצים – כולם צריכים לעבוד יחד ולהעביר את התקציב למען העם, למען ההתיישבות, למען ארץ ישראל ולמען תורת ישראל”.

הוא התייחס גם להפגנות של השמאל: “לדגל שלנו, בתקופה האחרונה, הייתה עדנה מחודשת. הביקוש לדגלי ישראל אצל היצרנים שבר שיאים חדשים, עלייה של מאות אחוזים. זה לא רק בגלל ‘מצעד הדגלים’, אתם מן הסתם יודעים שיש במדינה הפגנות מצד זה, ומצד אחר, שאלפי דגלים מונפים בהן. ההפגנות הללו כשלעצמן מגחיכות את ההשמצות חסרות היסוד שנהפוך ל’דיקטטורה’.

“אני אומר לכולם: אנשים אחים אנחנו. מבלי לוותר על עקרונות חשובים, תמיד נחפש את ההידברות ואת ההסכמות, והתקווה שלי היא, שיגיע יום שכל הדגלים, יהפכו יום אחד לנהר שוצף אחד. כולנו יחד”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, השיב  לראש הממשלה במהלך נאומו בישיבת ‘מרכז הרב’: “אני רוצה להתייחס לדברים שנאמרו כאן קודם על ידי מכובדי ראש הממשלה. אכן, הממשלה הזו טובה יותר מהרבה ממשלות שכיהנו כאן בעבר. אבל, המחויבות לעולם התורה, מסורת ישראל, לירושלים, ליהודה ושומרון, צריכה להיות גם במעשים ולא רק בדיבורים.

“אם אכן כך יהיה, צריך להצביע בעד התקציב, אולי מפה תצא הערב הבשורה”.

צילום: עמוס בן גרשום /לע”מ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בנאומו ב’מרכז הרב’: “ראש הממשלה שאני אוהב אותו מאוד, אמר בנאום שלו דבר חשוב, אל תטפסו על עצים. אדוני ראש הממשלה, סיכולים ממוקדים – זה לא עץ, רפורמה משפטית – זה לא עץ, ההתיישבות בכל חלקי יו”ש – זה לא עץ, פינוי חאן אל אחמר – זה לא עץ, לקחת את הטלפונים מהמחבלים בבתי הכלא – זה לא עץ. אנחנו יכולים לעשות את זה בכוח שלנו, יש לנו ממשלת ימין, אסור לנו לפספס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות