ההסתה בעיר חריש: “צריך לחנך את הכלבה לתקוף חסידי תולדות אהרן”

חיים טוויל
|
כ"ח אייר התשפ"ג / 18.05.2023 21:25
ההסתה בעיר חריש נגד החרדים ממשיכה להשתולל: אחרי שפעיל חילוני קרא להרוג חרדים והתנצל – תושב שכונת בצוותא בעיר כתב על כוונתו לגרום לכלבה שברשותו לתקוף את חסידי תולדות אהרן • יועמ”ש ‘בצלמו’ הגיש תלונה במשטרה

יום אחרי שפעיל חילוני בחריש קרא להרוג חרדים והתנצל – שוב הסתה נגד החרדים בחריש.

תושב שכונת בצוותא בעיר חריש כתב בקבוצת ‘ג(ב)רים בצוותא’ על כוונתו לגרום לכלבה שברשותו לתקוף את חסידי תולדות אהרן המתגוררים בשכונה.

בהודעה הגזענית שפרסם בקבוצה שכונתית רבת משתתפים נכתב  “הכלבה שלי רואה ערבי היא תוקפת אותם, אני צריך לחנך אותה גם על תולדות אהרן”.

בעקבות כך הגיש היועמ”ש של ארגון ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’,  תושב חריש, תלונה במשטרה בה נכתב:  “מדובר בגזענות חמורה ובאיום ממשי לאלימות. נוכח האמור ועל מנת לעצור מבעוד מועד את ההסתה הפרועה, שעלולה להביא לידי מעשה, נבקשכם לעצור את הכותב ולמצות עמו את הדין”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, אמר: “זה ייגמר בדם. הסתה משתוללת ובמשטרה והפרקליטות נאלמים ונעלמים. אנחנו דורשים מהמשטרה והפרקליטות למצות מידית את הדין עם המסית ולעצרו עד תום ההליכים ולהגיש כתב אישום מזורז – למען יראו ויראו”.

כפי שדווח בחרדים 10, לאחר שאתמול חשף ‘בצלמו’ את ההסתה שהשתוללה בקבוצת וואטס-אפ של פעילים חילונים בעיר חריש,  בה כתב אחד הפעילים בקבוצה: “רק להרוג. או פשוט להפסיק לשלם מיסים ואז נראה איך החיידקים מתקיימים –  פנה הבוקר הפעיל ביוזמתו ליועמ”ש ‘בצלמו’ התנצל והביע צער עמוק.

האיש ציין כי אין לו דבר נגד היהדות או החרדים וכי כתב את דבריו בשגגה. בנוסף ציין, כי הוא עצמו התנדב בעבר בארגון החרדי ‘ידידים’, והודיע כי הוא מיד מרים תרומה לארגון, במטרה לכפר על דבריו.

יתרה מזאת, הוא מחק את דבריו בקבוצה בה נכתבו הדברים, כתב הודעה בה הוא מתנצל, חוזר בו, והודיע כי תרם לארגון ‘ידידים’. הוא אף הביע צער על כך שחברי הקבוצה לא מחו בו על הדברים.

בעקבות כך משך ארגון ‘בצלמו’ את התלונה נגדו שהוגשה למשטרה.