הכתבת של ynet הגנה על החרדים, העיתונאי מחדשות 13 מיהר להכפיש

אבי כץ
|
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 18:33
העיתונאית מורן אזולאי הגנה על הציבור החרדי המושמץ וצייצה: “החרדים לא בוזזים ולא עושקים. רובם חיים בצניעות יוצאת דופן מבחירה ושמחים בחלקם באופן שאפשר רק לקנא בו” • אביעד גליקמן מערוץ 13 ניצל את ההזדמנות להכפיש שוב – וחטף מהגולשים

אחרי ההסתה של פוליטיקאים, פעילי שמאל ואנשי תקשורת נגד החרדים – העיתונאית מורן אזולאי, הכתבת הפוליטית של ynet ומגישה בערוץ כנסת,  נחלצת להגנתם.

בציוץ שצייצה  היום (חמישי) בחשבון הטוויטר האישה שלה כתבה: “החרדים לא בוזזים ולא עושקים. רובם חיים בצניעות יוצאת דופן מבחירה ושמחים בחלקם באופן שאפשר רק לקנא בו”.

אזולאי הוסיפה: “טיולי תענוגות בחו”ל לא מעניינים אותם, גם לא מסעדות פאר ומסעות שופינג. אפשר להתווכח ולבקר סביב סוגיית החברה היצרנית ושיווין בנטל. אבל עושק וחזירות כמו שמייחסים להם פה – לא ולא”.

גולשים רבים החמיאו לה, כשמנגד רבים אחרים תקפו אותה והמשיכו בהשמצת החרדים.

בין מי שהתקשו להסכים עם דבריה היה  הכתב המשפטי של חדשות 13 אביעד גליקמן, שמיהר להכפיש שוב את החרדים ולטעון כי הם עושקים את הקופה הציבורית.

גילקמן תהה:  “למה את חושבת שחילוניים צריכים לקנא על כך שחרדים שמחים בחלקם? מאיפה את יודעת שהם שמחים בחלקם שצריך לקנא בהם? אמירה ממש ממש מוזרה”.

גליקמן ביקש גם צידד בטענות לפיהן החרדים “עושקים כסף מהמדינה” – והוסיף וכתב: “לעשוק את הקופה הציבורית כדי לקחת לישיבות זה בהחלט עושק וחזירות, גם אם זה לא למסעדות פאר ושופינג, אלא לתקציבי ישיבות”.

איש התקשורת בצלאל קאהן מ’קול חי’ השיב לו: “עושה לך טוב על הלב להיות מריר ולשנוא את השונה ממך?”

גולש אחר כתב לו: “חמור קופץ בראש. השנאה שלך לחרדים עוברת כל גבול. אביעד, רואים לך. וזה מכוער”.

ובתאל בנימין,  עורכת התכנית ׳פתחי וזמרי בעם׳ ב’גלי ישראל’ צייצה: “הם אזרחים במדינה וככאלה מגיעים להם גם כספי ציבור. זה לא שונה מסבסוד תארים לא יצרניים במדעי הדשא או תחזוקה של תיאטראות הפסדיים”.