“זיהינו דליפה של גז”: הרוג ו-9 נפגעים בפיצריה בעיר באר שבע

8 מהנפגעים משאיפת הגז בבית עסק בבאר שבע במצב קל • מספר מתנדבים של איחוד הצלה חשו ברע עקב שאיפת חומר רעיל, במהלך ביצוע פעולות ההחייאה • לוחמי האש: "ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה"
חיים טוויל
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 17:07

גבר כבן 60 נהרג היום (חמישי) מדליפת גז בפיצריית ‘פיצה מחמצת’ בבאר שבע. הוא פונה לבית החולים סורוקה בעיר תוך כדי החייאה, אך מותו נקבע שם.

תשעה בני אדם נוספים נפגעו קל ובינוני משאיפת גז והועברו להמשך טיפול במיון.

מבית החולים נמסר: לחדר הטראומה במלר״ד סורוקה פונו מאירוע דליפת הגז בבאר שבע 9 פצועים.  אחד מהם במצב אנוש תוך כדי החייאה והשאר במצב קל, הועברו להמשך טיפול במיון.

מתנדבי איחוד הצלה שהיו במהלך פעולות החייאה על הגבר שאיבד את הכרתו בבית העסק, חשו ברע וסבלו מקשיי נשימה.

אליה טובול, חובש וראש סניף באר שבע באיחוד הצלה שטיפל בנפגעים, סיפר: “כשהגעתי למקום מצאתי מספר אנשי רפואה, חלקם מתנדבי איחוד הצלה, שהיו במהלך פעולות החייאה על גבר בבית עסק בעיר. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקתי להם סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו לבית החולים סורוקה כאשר הם סובלים מקשיי נשימה.”

פרמדיק מד”א שהוזנק לזירה סיפר: “ראינו זירה מורכבת עם נפגעים ששאפו את הגז. חלק שכבו וחלק התהלכו במקום. עשינו מיון ראשוני לנפגעים והתחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הרחקנו אותו מהמקום וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך פינוי, עד לחדר הטראומה בבית החולים”.

גם צוותי כיבוי והצלה מתחנת באר שבע יחד עם היחידה לחומרים מסוכנים של התחנה הוזנקו למקום האירוע.

לוחמי האש החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת המקור שלו.

מפקד המשמרת, רשף אריאל רווח: “מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה.

“חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה.

“לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות, ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה”.

מהמשטרה נמסר: במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח,  אודות אירוע שבו נפגעו 10 אנשים כתוצאה משאיפה של חומר מסוכן שמקורו מאחת החנויות שברחוב קק”ל בעיר העתיקה בבאר שבע.

כוחות משטרה, כיבוי והצלה במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות