רבבות צעדו ב’ריקודגלים’ ברחובות ירושלים: עצרת ענק בכותל

אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב מאבטחים את רבבות המשתתפים בצעדת דגלים ב'יום ירושלים': הצעדה תגיע לכותל, דרך העיר העתיקה - ושם תתקיים עצרת ענק • פעילי שמאל חסמו את 'כביש המנהרות', כדי למנוע הגעת משתתפים לאירועי 'יום ירושלים': 10 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה
חיים טוויל
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 16:45

56 שנים לשחרור העיר: חגיגות ‘יום ירושלים’ נערכות היום (חמישי) בבירה תחת אבטחה מוגברת של כ-3,200 שוטרים, לוחמי מג”ב, מתנדבים ויחידות מיוחדות הפרוסים בכל רחבי העיר.

שיאן של החגיגות היא צעדת ‘ריקודגלים’, בה משתתפים רבבות בני אדם מכל רחבי הארץ. הצעדה הגיעה  לכותל, דרך העיר העתיקה – ושם מתקיימת  עצרת ענק.

אל המצעד הגיעו גם שרים, ביניהם איתמר בן גביר, השר בצלאל סמוטריץ’, השר יצחק וסרלאוף והשר ישראל כ”ץ.

עימותים התפתחו בין שוטרים לצעירים ערבים באזור רחוב הגיא בעיר העתיקה. בהר הבית עוכבו לחקירה כמה יהודים ומוסלמים שהפרו את הנהלים במקום, ונעצר מוסלמי בחשד שתקף שוטר בהר.

שני חשודים, בהם קטין, נלקחו לחקירה לאחר שהשליכו חפצים לעבר עיתונאים סמוך לשער שכם. בחיפוש שנערך בתיקו של הקטין אותרה סכין.

במשטרה הבהירו הבוקר: “צעדת הדגלים תצעד במתווה הקבוע מזה שנים רבות ממרכז ירושלים דרך שערי העיר העתיקה ועד לכותל המערבי. לצידה, יתקיימו בעיר ירושלים אירועים, טקסים ותהלוכות רבות כמדי שנה במסגרת אירועי יום ירושלים”.

הכוחות נפרסו החל מלפנות בוקר , לאבטחת האירועים השונים של יום ירושלים, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים –  ועד כה האירועים השונים התקיימו כסדרם.

במקרים נקודתיים ובודדים בהם נדרשו שוטרים ולוחמי מג״ב לפעול למניעת חיכוך ופרובוקציות או הרחקתם, עיכובם או מעצרם של המעורבים, בפרט באזור העיר העתיקה – בוצעה הפעילות.

המשטרה גם טיפלה בחסימת כביש המנהרות לכיוון ירושלים על ידי פעילי שמאל שניסו למנוע הגעת משתתפים באירועי יום ירושלים. במקום נוצרו עומסי תנועה, וכוחות משטרה שהגיעו למקום כרזו להם להתפנות. משלא נשמעו להוראות השוטרים, מפרי הסדר פונו בכוח והשוטרים החלו בביצוע מעצרים במקום.

10 מפרי סדר מהשמאל נעצרו.

במשטרה ציינו, כי “כמו בימים האחרונים, גם היום אנו עדים להסתה ופרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בניסיון לחמם את השטח ולזרות חול בעיני הציבור, כולל שימוש בסרטונים ישנים ועיוות המציאות. אנו קוראים לציבור שלא לשתף פעולה עם התנהלות פסולה זו. נמשיך לפעול בנחישות נגד כל הפרת סדר, פרובוקציות פסולות וגילוי אלימות מכל סוג שהוא”.

צילום: יהונתן זינדל, פלאש90

בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה”ל משני הכיוונים. כמו כן תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

בשעות 14:00 עד 19:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בן צבי, בצלאל, המלך ג’ורג’, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה”ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים. הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים.

ב-22:00-18:00 יחסם לתנועת כלי רכב רח’ שרגאי – במקרה הצורך.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום  דברים בטקס האזכרה לזכר חללי מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה בהר הרצל.

הנשיא אמר: “איש לא שאל את הלוחמים שעה שהסתערו בתל פאחר, באבו עגילה, בסיני, ברמת הגולן, בבקעת הירדן, ובאותם רגעים מלאי הוד של שחרור ירושלים – מה עמדתם הפוליטית. הם לחמו יחד, שכם אל שכם, כתף אל כתף, וכך גם נפלו – יחד. היום, בחגה של ירושלים, אנחנו זוכרים היטב – לא רק אנחנו איחדנו את ירושלים, אלא ירושלים גם איחדה אותנו. עיר הדורות, בירת הנצח של עמנו – “חוברה לה יחדיו”, ובה בעת – כפי שפירשו בתלמוד הירושלמי – הייתה ל”עיר שעושה כל ישראל לחברים”. גם בימים האלה, במיוחד בימים האלה – צוואתם – צוואת האחדות והשותפות הישראלית – חייבת לעמוד לנגד עינינו. האחריות לשמירה על ברית החיים – מוטלת על כולנו. כפרטים, כחברה, וגם כהנהגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות