“אין פה שום שנאה. הפוך”: יאיר לפיד מסביר את היחס שלו לחרדים

חרדים 10
|
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 12:17
לקראת אישור התקציב: יו”ר האופוזיציה מזהיר מהעתיד בתחום הכלכלי במדינה • “לא מפריע לאף אחד שהאנשים האלה חרדים, זכותם להיות מה שבא להם, הבעיה היא שכבר עכשיו רק 51% מהגברים החרדים עובדים, ובעתיד יעבדו הרבה פחות”

לקראת אישור תקציב המדינה, כתב היום (חמישי) יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד פוסט סוער, בו תקף את הממשלה ואת החרדים.

“לפוליטיקאים החרדים יש שיטה”, כתב לפיד, “ברגע שאתה מבקר אותם, או מביע ספק קל בצדקתם, הם מיד צועקים ‘שנאת חרדים! אנטישמיות!’ וכולם מתכווצים ומשתתקים. הרי שנאה היא דבר נורא”.

על רקע ההסתה החמורה נגד החרדים, תוך גילויי שנאה חמורים מצד אנשי שמאל,  הוסיף וכתב: “אז לא, חס וחלילה, אין פה שום שנאה. הפוך, הדיון הוא על אהבה. אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, ואנחנו רואים איך משתמשים בכסף שלנו כדי להרוס להם את העתיד. שוד הקופה הציבורית שמתנהל לנגד עינינו הוא גם שוד העתיד.  הוא יגרום לזה שהילדים שלנו יצטרכו לממן יותר ויותר אנשים שלא לומדים מקצוע ולא יעבדו לפרנסתם”.

לדבריו, “השנה, 20 אחוז מתלמידי כיתות א’ הם חרדים. הפוליטיקאים החרדים לא דנים רק את הילדים שלהם לעוני, הם דנים לעוני את החברה הישראלית כולה. בעבר, מדינת ישראל יכולה היתה לממן את החרדים שאינם עובדים, כי המספרים היו קטנים בהרבה. היא כבר לא יכולה. הילדים שלנו לא יעמדו בזה”.

לפיד הזהיר: “כלכלית, הם הולכים להיות הדור הראשון של המדינה שיהיה עני יותר מהוריו. אין להם שום מושג איך תהיה להם דירה, הם יעבדו כל חייהם הרבה מאוד שעות, וישלמו מיסים גבוהים יותר מאתנו.

“ערכית, איך שלא תסובבו את זה, מדובר בחוזה חברתי לא הגון, מפני שנתח הולך וגדל מההכנסות של מעמד הביניים הישראלי ישמש כדי לפרנס אנשים שלא עובדים”.

הוא הסביר: “לא מפריע לאף אחד שהאנשים האלה חרדים, זכותם להיות מה שבא להם, הבעיה היא שכבר עכשיו רק 51% מהגברים החרדים עובדים, ובעתיד יעבדו הרבה פחות. למה הרבה פחות? מפני שזו תהיה התוצאה של התקציב שעובר עכשיו. מיליארדי שקלים יושקעו כדי לוודא שבבתי הספר החרדים לא ילמדו מקצוע, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית. אם הם ינסו לצאת לשוק העבודה, הקצבאות שלהם יפגעו”.

לפיד הזהיר: “אנחנו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי לוודא שהם לא רוכשים מקצוע ולא עובדים. הממשלה משקיעה סכומים חסרי תקדים כדי לוודא שהילדים האלה לא יצטרפו בעתיד לשוק העבודה. למשפחה חרדית יש בממוצע 6.7 ילדים (לפי נתוני הלמ”ס). זה מה שיצטרכו הילדים שלנו לממן”.

לפי לפיד, “מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא בדיוק הפוך. תוכניות הכשרה מקצועית בהיקפים רחבים, התאמה של לימודי המתמטיקה והאנגלית למערכות החינוך החרדיות, עידוד של יזמות עסקית במגזר החרדי, להציב כיעד לאומי את אחוזי החרדים בארה”ב ובאירופה שיש להם תואר אקדמי.

“הבעיה היא לא היהדות, ולא לימוד התורה, הבעיה היא שאני לא יודע מה להגיד לילדים שלי. אני לא יודע איך להסביר להם שממשלת ישראל החליטה לממן את הרס העתיד שלהם, והיא עושה את זה בכסף של אבא ואמא שלהם”.