כתב ערוץ 14 הותקף באלימות בידי מפגיני השמאל בבני ברק • צפו

זו כבר שגרה: פעילי שמאל שהפגינו בבני ברק, הפריעו לכתב ערוץ 14 עתי שלו באמצע דיווח - ותקפו אותו באלימות • שר התקשורת גינה: "הם לא מסוגלים לשמוע דעה אחרת" • כוחות המשטרה נאלצו לפנות את הכתב כדי למנוע פגיעה חמורה
אבי כץ
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 01:53

העיתונאי  עתי שלו, כתב ערוץ 14, שדיווח למהדורה המרכזית מהפגנת השמאל בבני ברק, הותקף הערב (רביעי) בידי מפגיני השמאל.

תחילה הם השתיקו אותו בדרך בוטה במיוחד באמצעות הפעלת זמבורות, תופים וכלים נוספים שלא איפשרו לו לבצע את עבודתו כהלכה.

בהמשך הערב הם החלו  לתקוף אותו באלימות פיזית, באמצעות מקלות דגלי ישראל אותם נשאו בצעדה.

כוחות המשטרה שהיו במקום והבחינו במתרחש, סייעו לכתב להימלט מהאזור, על מנת למנוע פגיעה חמורה.

זמן קצר לאחר התקיפה, הוא שחזר: “עיתונאי שבא לעשות את עבודתו – בסוף מובל על ידי משטרה, בושה וחרפה. אני בא לתת להם את המקום שלהם והם תוקפים אותי”.

מי שהגיב על התיעוד הביזיוני, היה שר התקשורת שלמה קרעי שכתב בחשבון הטוויטר שלו: “המפגינים ‘הדמוקרטים’ בבני ברק לא מסוגלים לשמוע דעה אחרת וחוסמים את כתב ערוץ 14 מלדווח. לא תוקפים עיתונאים בישראל, לא חוסמים אותם מלשדר ולא מפעילים אלימות כלפיהם. בשום אופן לא”.

גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל גינה: “אנו רואים בחומרה ומתנגדים בכל תוקף להתנהגות מפגינים ששיבשו את השידור של כתב ערוץ 14. מצב שבו צוות תקשורת זקוק להגנת המשטרה כדי לבצע את עבודתו אינו מתקבל על הדעת. אנחנו קוראים לכל המפגינים, בעד ונגד, שלא להפריע לתקשורת לעשות את תפקידה במדינה דמוקרטית”.

סגנית שר האוצר ח”כ מיכל וולדיגר: “‏מגנה בתוקף את התנהגות המפגינים הערב בבני ברק נגד הציבור החרדי וערוץ 14. אלה המדברים גבוהה גבוהה יורדים לתחתיות נמוכות. מחאה שכולה בושה וחרפה”.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “לכל כתב ולכל כלי תקשורת יש זכות לדווח ללא הפרעה וזה לא משנה אם הוא ימין, שמאל, חרדי או חילוני, זה תקף לכל הצדדים. מוטב כי המראות האלו יעלמו והמפגינים יתנו לתקשורת לעשות את תפקידה גם אם לא מסכימים איתה”.

הנהלת ערוץ 14 פרסמה הודעה: “הנהלת ערוץ עכשיו 14 מגנה בחריפות את האלימות של מפגיני השמאל שתקפו והיכו את כתב הערוץ עתי שלו ואת הצלם אמיל מושאילוב, במהלך סיקור הפגנה הערב בבני ברק.

הצוות שלנו הותקף על ידי עשרות ביריונים מופרעים במקלות, נזרקו לעברם חפצים ונעשה שימוש במגפונים לתוך האוזניים שלהם. האנרכיסטים אף כיתרו את הכתב ואת הצלם ולא איפשרו להם להעביר את הדיווחים מהארוע. האלימות כלפי הצוות שלנו נמשכה כשעתיים וחצי ורק בחסות כוח משטרה הם חולצו מידי מהביריונים.

לצערנו מראשית המחאה נגד הרפורמה, העיתונאים של ערוץ עכשיו 14 סופגים אלימות ותקיפות בכל פעם שהם מגיעים לסקר אותה. בשעות הקרובות תוגש תלונה במשטרה. אנו דורשים ממפכ״ל המשטרה ומכל רשויות החוק לפעול לאלתר להעמיד לדין את הביריונים האלימים. הנהלת הערוץ מתכוונת להעמיד כבר ממחר בבוקר צוות משפטי שיגיש תביעות אזרחיות כנגד הפורעים שתקפו את הצוות המסור שלנו.

ניסיונות ההשתקה האלימה והעבריינית לא ירתיעו אותנו מלבצע את עבודתנו החשובה למען עם ישראל”.

נציין כי לא מדובר בפעם הראשונה בה צוות חדשות 14 מותקף על ידי מפגינים במחאות השמאל – הפעם האחרונה אירעה לפני חודשיים, אז התרחש מקרה דומה במיוחד במסגרתו הותקף עתי שבסך הכל הגיע לסקר את ההפגנה בתל אביב. הוא הותקף על ידי עשרות מפגינים שקיללו אותו ואף השתמשו באלימות פיזית כדי למנוע ממנו לעשות את עבודתו. שוטרים שהיו במקום דאגו לאבטח את כתבנו ולמנוע מהמפגינים להתקרב אליו שוב.

ממועצת העיתונות נמסר: “מועצת העיתונות והתקשורת מגנה בכל פה תקיפה של עיתונאים מערוץ 14 על ידי מפגינים, והפרעה להם במילוי תפקידם. המועצה קוראת למוחים לאפשר לכל עיתונאי למלא את תפקידו בביטחה, כראוי למדינה דמוקרטית. אין לפגוע ביכולת כתבי שטח לסקר הפגנות – גם בעצם הימים הסוערים האלה, גם אם הצוות המסקר הוא מערוץ 14 או מכל ערוץ אחר”.

אגודת העיתונאים ירושלים:  “חופש העיתונות מבוסס על זכותו של כל עיתונאי למלא את תפקידו באופן מלא ובטוח. המראות שראינו הערב בבני ברק, כאשר מפגינים מנעו בגופם בכוח מכתב ערוץ 14 עתי שלו לשדר אינם מתקבלים על הדעת. השימוש בדגלי הלאום למניעת השידור מבזה את הדגל ואת הערכים הדמוקרטיים שכולנו מבקשים לשמר ולקדם.

“הנהלת אגודת העיתונאים ירושלים מגנה בכל תוקף ניסיון לפגוע בכל עיתונאי, מכל כלי תקשורת. טוב עשתה המשטרה שהתייצבה לימינו של הכתב, כך מצופה שייעשה בכל ניסיון פגיעה בעיתונאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות