בן גביר: “הליכוד רוצה בחירות במקום לתת לנגב ולגליל? קדימה”

המשבר בין הליכוד לעוצמה יהודית: השיחות בין בן גביר ונתניהו לא הובילו לפתרון • בן גביר על התידרוכים נגדו מצד הליכוד: "אנו במשבר אמיתי, נתניהו צריך להיכנס לסוגיה הזאת ולפתור אותה" • השר זוהר: "ההתנהלות של בן גביר לא יכולה להמשך, זה יוביל בוודאות להפלת הקואליציה"
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשפ"ג / 17.05.2023 22:49

אחרי שח”כי ‘עוצמה’ לא השתתפו בהצבעות במליאה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הערב (רביעי) בשיחות סגורות למשבר בקואליציה סביב התקציבים שדורשת עוצמה יהודית, עבור המשרד לפיתוח הנגב והגליל – והבהיר כי “המשבר רציני”

לפי אנשי עוצמה יהודית, השר בן גביר אמר בישיבות סגורות למקורביו: “אנו במשבר אמיתי, ראש הממשלה צריך להיכנס לסוגיה הזאת ולפתור אותה. יש לו אחריות כראש הממשלה. שמענו היום תדרוכים של הליכוד, דיברו על בחירות. אם הליכוד רוצה ללכת לבחירות במקום לתת תקציב לנגב ולגליל – קדימה. אנחנו באנו לממשלה כדי לדאוג לפריפריה ולביטחון האישי”.

דבריו של בן גביר באו כתגובה לביקורת שהטיחו בו אחר הצהרים בכירים בקואליציה – כשאמרו: ”לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו”.

שר התרבות מיקי זוהר אמר בגל”צ: “ההתנהלות של בן גביר לא יכולה להמשך, זה יוביל בוודאות להפלת הקואליציה ולכך שנשב המון שנים באופוזיציה. אנחנו רוצים להגיע להסכמות אבל לא בכל מחיר”.

גורמים בעוצמה יהודית הגיבו לבכירים בקואליציה ואמרו: “רק אתמול שמענו את עדותו של ח”כ חילי טרופר על ההצעות שהם קיבלו להיכנס לקואליציה במקום עוצמה יהודית. באנו לכנסת כדי לחזק את תושבי הנגב הגליל ואם סמוטריץ’ רוצה לפתור את המשבר – שיעביר כספים קואליציוניים לנגב והגליל. בזכות התושבים שם גם הוא וגם אנחנו נבחרנו”.

היום התקיימה שיחה בין נתניהו ובן גביר, אך היא הייתה קצרה ולא הובילה לפתרון המשבר. לדברי מקורבי בן גביר, במהלך אותה השיחה ראש הממשלה הקשיב, אך לא הבטיח פתרון קונקרטי, ורק אמר כי יבדוק את הנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות