יוצא לפועל: גלנט הנחה לחתום על צו שיתיר שהות יהודית בחומש

החוק לביטול ההתנתקות נכנס ליישום בפועל • נשקלת אפשרות להעתיק את ישיבת חומש מאדמות פלשתיניות לאדמות בתהליך הסדרה - וכך לעמוד במבחן בג"ץ
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 20:25

שר הביטחון יואב גלנט, הנחה את אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, לחתום על צו שיחיל ויישם את החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, שאושר בכנסת לפני חודשיים.

מדובר במהלך בעל משמעות ביטחונית ומדינית, שבעקבותיו צה”ל נערך לתגבר כוחות, להקים מוצבים ואף לגייס כוחות במקום – כדי לשמור על אזרחים שיוכלו להיכנס כעת לאזור בצפון השומרון.

אמיר אטינגר מדווח ב’ישראל היום’, כי כדי להסדיר את השהות היהודית במקום ההתיישבות שפונתה בעת ההתנתקות מחומש, עומדת על הפרק האפשרות שישיבת חומש בראשות הרב אלישמע כהן, שנמצאת במקום על אדמות פלשתיניות פרטיות – תועתק כמה מאות מטרים לאדמות “סקר” שאותרו מראש.

מדובר בשטחים שמעמדם החוקי נמצא בתהליך הסדרה ושאינן בבעלות פרטית.

כך למעשה המדינה תתגבר על העתירה העומדת כיום בבג”ץ נגד קיום הישיבה במקומה הנוכחי, שהיא הנוכחות היהודית המרכזית בחומש, ותסדיר את מעמדה בשטח.

כך למעשה המדינה תתגבר על העתירה העומדת כיום בבג”ץ נגד קיום הישיבה במקומה הנוכחי, שהיא הנוכחות היהודית המרכזית בחומש, ותסדיר את מעמדה בשטח.

המהלך נעשה גם לאחר עבודה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כשר במשרד הביטחון ולאור דרישתו בהסכמים הקואליציוניים להסדיר את הישיבה בחומש.

החוק שהגיש אדלשטיין לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, אשר מבטל את האיסור לשהות בישובים חומש, שא-נור, גנים וכדים שפונו יחד עם יישובי גוש קטיף ב-2005 ומאפשר חופש תנועה ליהודים בין ג’נין לשכם – עבר כבר לפני חודשיים בכנסת, אך טרם הוחל בשטח מאחר וחסרה חתימתו של אלוף פיקוד מרכז – הריבון החוקי ביו”ש – על צו המתיר זאת.

העיכוב בחתימה נבע משיקולים ביטחוניים ומדיניים ומחשש להבערת השטח בתקופת הרמדאן והמתיחות הביטחונית בחודשים האחרונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות