“ירקו על אישה מהקהילה כי חבשה ‘סמרטוטים’ לראשה”: ההסתה בת”א

"צעקו על נשים שלנו שגרות פה 15 שנה 'לכו מפה'" • יאיר גנץ, מנכ"ל ישיבת 'מעלה אליהו' בתל אביב, מספר לקלמן ליבסקינד בתכנית 'עצם העניין' ב'כאן חדשות' על ההפגנות של תושבים חילונים בתל אביב נגד הישיבה • "הקמפיין נגדנו הפך לאנטישמיות נוראית"
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 19:52

ישיבת ‘מעלה אליהו’ בתל אביב צפויה להתפנות ממשכנה הנוכחי, הממוקם סמוך לבית החולים איכילוב, ולעבור – בתמיכת העירייה, למבנה ברחוב קליי המשמש כיום כבית כנסת.

לצורף מעבר הישיבה למשכנה החדש, יורחב בית הכנסת במעט.

אלא שקבוצת תושבים החליטה להתנגד לתכנית, בתואנה כי ברחוב כה קטן לא יהיה מקום למאות תלמידי הישיבה. אולם, עד מהרה  חלק מהמפגינים נגד הישיבה חשפו את סיבת ההפגנה, בשלטים שנשאו: “אין לנו סובלנות לגזענים משיחיים”.

יאיר גנץ, מנכ”ל הישיבה,  השיב היום (רביעי) לטענות של המתנגדים להקמת מבנה הישיבה בתל אביב וסיפר בראיון לקלמן ליבסקינד ב’כאן חדשות’.

הוא סיפר כי תלמידי הישיבה “חיים בהרמוניה שלמה עם התושבים. כולם מתגייסים לצבא. עושים מילואים, משלמים מיסים, ישיבה ציונית”.

גנץ הוסיף וסיפר: “יש לנו מערכת יחסית מצויינת עם השכונה. המאבק עכשיו מבחינתנו הוא הפתעה”. הוא סיפר כי לאורך כל שנות קיומה של הישיבה לא התקבלו כלל תלונות על תלמידים אלא להיפך, התלמידים עוזרים לתושבי האזור במקרה הצורך.

במהלך הראיון סיפר בזעזוע, כי בעקבות ההסתה – השבוע ירקו על אחת מנשות הקהילה בזמן שהלכה ברחוב “כי יש לה סמרטוט על הראש”. בנוסף ארבע נשים מהקהילה שישבו בבית קפה ספגו  צעקות: “אתן לא שייכות לפה, לכו מפה”.

גנץ: “אנחנו פה 22 שנה, חיים בשלמות ובטוב. הקמפיין הזה עבר מהר מאוד לאנטישמיות נוראית וזה כואב ממש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדמיון ליריקה בבית שמש
    17/05/2023 21:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם תוכלו להסביר לי מה ההבדל בין היריקה הזאת ליריקה בבית שמש על מישהי שלא הלכה בצניעות לטענתם, האם גם פה זה לא ירד מסדר היום בתקשורת או שמחר כבר ישכחו מיזה.