נתניהו על לוין: “כל הזמן הוא מאיים, אז שיאיים – לא עושה עליי רושם”

ראש הממשלה ביקר, בשיחות סגורות, את איומי ההתפטרות של השר יריב לוין ואמר כי הוא אינו מתרגש מהם • לוין דורש: להעביר חלק מחקיקת הרפורמה המשפטית כבר בכנס הקיץ, ואם לא - "אין לי מה לחפש בתפקיד"
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 10:42

שר המשפטים יריב לוין מביע בפורומים סגורים את אכזבתו מהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור לרפורמה המשפטית – ואף השמיע איומי התפטרות בעבר.

העיתונאי יובל שגב פרסם הבוקר (רביעי) בגלי צה”ל, כי נתניהו אמר למקורביו בימים האחרונים בשיחות סגורות, כי איומי לוין אינם מרגשים אותו.

“כל הזמן הוא מאיים, דיווחים בתקשורת ‘יריב לוין מאיים’. אז שיאיים בסדר מה אני אגיד לכם, זה לא עושה רושם”, אמר ראש הממשלה.

יצוין, כי כלפי חוץ נראים היחסים בין השניים תקינים והם אף נפגשים מספר פעמים בשבוע לישיבות ארוכות.

התגובה של ראש הממשלה מגיעה לאחר דיווח בחדשות 12 שלשום, כי שר המשפטים דורש להעביר לפחות חוק אחד מהרפורמה עד סוף כנס הקיץ, מיד אחרי אישור התקציב בשבועות הקרובים.

ככל הידוע לוין מעדיף לעשות זאת בהסכמה, אבל נערך גם לקדם זאת חד-צדדית גם אם לא יהיו הסכמות בבית הנשיא.

“רגע ההכרעה על הרפורמה הוא אחרי אישור התקציב”, טען לוין. “עדיף בהסכמה אבל אם לא – צריך לחזור לחוקק לפחות משהו מהרפורמה. אם עד סוף כנס הקיץ לא עובר לפחות חלק מהרפורמה, מה יש לי לחפש בתפקיד?”.

חילופי המסרים בין השניים לא התקיימו באופן ישיר. לוין לא אמר את הדברים לראש הממשלה, וגם נתניהו לא השיב לשר המשפטים שאין בכוונתו לחוקק את הרפורמה במהלך כנס הקיץ הקרוב. עם זאת, לוין יודע שנתניהו לא רוצה לחוקק זאת בכנס הקיץ הנוכחי, אלא אם לא תהיה לו ברירה – ועל רקע זה מגיעות האמירות הללו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות