סער הפתיע: “לוקח פסק זמן” • נתניהו: “אני מכבד החלטתך”

שר הפנים הדהים את המערכת הפוליטית: יתפטר מהממשלה ומהכנסת אחרי החגים • "רציתי לעשות זאת בעבר, אבל לא רציתי לפגוע בתנועה לפני הבחירות" • "עוזב את תפקידיי, אבל לא את הליכוד" • במקומו יכנס ח"כ של ישראל ביתנו
שרי רוט
כ"ב אלול התשע"ד / 17.09.2014 20:45

המערכת הפוליטית בהלם: שר הפנים גדעון סער הודיע הערב במפתיע כי הוא “לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים”.

באירוע הרמת כוסית לקראת השנה החדשה שקיים לפעילי ליכוד בכפר המכבייה, הודיע סער כי החליט לפרוש מהפוליטיקה, ולהקדיש את זמנו למשפחה. “אני מבקש לחיות חיים אחרים מהחיים הציבורים”.

סער אמר כי מיד אחרי חגי תשרי יגיש את התפטרותו מהממשלה ומהכנסת – אך הדגיש: “אני עוזב את תפקידיי, אבל לא עוזב את הליכוד”.

“בשנתיים האחרונות”, אמר סער, “בין היתר על רקע שינויים בחיי האישיים, שקלתי פעמים רבות לקחת פסק זמן מהחיים הציבוריים. קשה לעזוב, תמיד יש סיבות למה לא לעשות את זה.

“האמת, שקלתי לעשות את זה לפני הבחירות. הקדים אותי כחלון, ולא רציתי לעשות נזק לתנועה. רציתי לעשות את זה לפני תשעה וחצי חודשים. אבל אז נולד בני דוד. הבטחתי גם לריבלין שלא אעזוב אותו ושאהיה בכנסת כשהוא יתמודד לנשיאות”.

הקהל, הגיב בקריאות: “סער ראש הממשלה הבא” ו”אל תעזוב אותנו”. 

במהלך הנאום, פירט סער את הישגיו לאורך השנים: “בגיל 14 התאהבתי ברעיון הלאומי ומאז לא שיניתי את תפיסת עולמי. זו הדרך בה רציתי ללכת, זו הדרך בה רציתי להוביל.

“אתם זיכיתם אותי לייצג את הדרך הלאומית. להוביל את הסיעה בימים גדולים כשהיינו 40 מנדטים ובימים קשים כשהיינו 12 מנדטים. הובלתי את האופוזיציה בתקופה שאיש לא נתן לליכוד סיכוי לחזור להגה השלטון. אלו היו ימים בלתי נשכחים”.

סער הוזכר לא פעם כמי שיתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד. בפריימריז שנערכו בליכוד, לפני הבחירות לכנסת ה-18 ו-19 נבחר למקום הראשון אחרי היו”ר.

רעייתו, העיתונאית גאולה אבן, הגיבה לאתר וואלה ואמרה: “הוא הפוליטיקאי הכי מוכשר וראוי שצמח כאן בשנים האחרונות. הוא עשה למען המדינה והעם כל שהיה יכול לעשות על פי תפיסתו והשקפת עולמו. עכשיו הגיע הזמן שהוא יהיה עם המשפחה שלו, עם ילדיו ואיתי – כי זו עבודה קשה ושוחקת. עכשיו הוא שלנו מלא-מלא, אלא אם יחליט אחרת בהמשך”.

לאירוע הגיעו למעלה ממחצית מחברי סיעת הליכוד, בהם בכירים המקורבים לנתניהו, כדוגמת השר יובל שטייניץ, סגן שר החוץ צחי הנגבי, סגן השר אופיר אקוניס, ויו”ר הקואליציה יריב לוין.

כמו כן  הגיעו, סגנית השר ציפי חוטובלי, וחברי הכנסת מירי רגב, דני דנון, גילה גמליאל וחיים כץ. יחד עם כאלף פעילי ליכוד, ראשי ערים ובכירים בתנועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם סער לאחר הודעתו ואמר: “אני מכבד את החלטתך ומודה לך על שנים ארוכות של פעילות ועשייה ציבורית בממשלה, בכנסת ובתנועת הליכוד, ומאחל לך הצלחה בהמשך הדרך”.

במקום סער יכנס לכנסת ח”כ נוסף של ישראל ביתנו – ובכך יעלה מספר הח”כים של אביגדור ליברמן ל-13, בעוד לליכוד יהיו רק 18 ח”כים – אחד פחות מיש עתיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות