הח”כים החרדים התפלפלו על הציור בתערוכת אמנות של חרדיות בכנסת

ביוזמת סגן השר במשרד התרבות ח"כ יעקב טסלר:  גלריית אמנות חרדית ליוותה את יום 'והדרת פני זקן' שצוין בכנסת • "ההוכחה שאפשר לייצר רמה גבוהה של אמנות, בלי להתפשר על הערכים שלנו"
אבי כץ
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 17:58

ביוזמת סגן השר במשרד התרבות ח”כ יעקב טסלר, הוצגה היום (שלישי) בכנסת גלריית אמנות חרדית, במסגרת יום ‘והדרת פני זקן’ שצויין בכנסת ביוזמת ח”כ ישראל אייכלר, יו”ר ועדת העבודה והרווחה.

גלריית האמנות ‘מרב ימים’ מורכבת מיצירות של נשים חרדיות –  ומורכבת ממגוון סגנונות, המעלות תובנות, ערכים ונקודות מבט על חיי הזקנה ומבטאות את התחושות במנעד המרקם האנושי של חיי היומיום.

באירוע החשיפה שהתקיים בכנסת, בהשתתפות ח”כ אייכלר, ח”כ יצחק פינדרוס, היוצרות, נציגות מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט ואישי ציבור נוספים, אמר סגן השר טסלר, כי הוא שמח להשיק לראשונה בכנסת תערוכה המתבססת אך ורק על יצירות של נשים יוצרות חרדיות.

“מגוון סגנונות האומנות ורמתן הגבוהה היא ההוכחה כי ניתן לשלב אמנות ואמונה”, אמר. “אפשר לייצר רמה גבוהה של אמנות, בלי להתפשר על הערכים שלנו”.

סגן השר ציין לשבח את היוזמה לעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת. “והדרת פני זקן נמנה בין תרי”ג המצוות והוא אחד הערכים הנעלים גם כחברה אנושית. לכבד ולהוקיר את הזקן – זה שקנה חכמה, ואני שמח ללוות את היום הזה בגלריית אמנות ייחודית זו. כמו כן הודה לאיגוד ‘יוצרים סביבה’ על היוזמה.

בסיום, בישר סגן השר: “הפעם זו תערוכה קצרה של כמה ימים. מקווה שנוכל בקרוב לחנוך גלריית אומנות חרדית קבועה, שתשמש אכסניה ראויה ומכובדת ליצירות של המגזר החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תערוכות נשים חרדיות
    17/05/2023 22:27
    חנה
  1. אפשר לשלב אמונה ואמנות, כמו שאפשר לשלב אמונה ועבודה
    כל המחפשים דרך לגן עדן, שימלאו את מצוותיו בעולם הזה.
    “בזיעת אפיך תאכל לחם” אין קיצורי דרך ואין פרשנות.
    לכו לעבוד ולפרנס, תתנו דוגמא לילדים שלכם