נערכים לפיגועים ולירי טילים: כך המשטרה מתכוננת ליום ירושלים

כבר היום נעצרו 15 חשודים בניסיון להפר את הסדר או לפגוע בקיומן של החגיגות והצעדה, והורחקו 37 חשודים נוספים - כחלק ממעצרי מנע רוב העצורים הם תושבי מזרח ירושלים, וביניהם יש גם מורחקים יהודים • מסלול מצעד הדגלים והילולת שמואל הנביא • כל הסדרי התנועה
חיים טוויל
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 16:50

3,200 שוטרים, לוחמי מג”ב ומתנדבים יאבטחו את אירועי ‘יום ירושלים’ ו’מצעד הדגלים’ שיתקיימו ביום חמישי הקרוב.

בתום הערכות מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן, המשטרה נערכת כדי להתמודד עם כוונות לפיגועים ואפילו ירי טילים. עם זאת, במשטרה מבהירים כי לא קיים איום קונקרטי של ירי טילים לעבר ישראל.

על סמך ניטור ברשתות ומידע מודיעיני נעצרו כבר 15 חשודים בניסיון להפר את הסדר או לפגוע בקיומן של החגיגות והצעדה, והורחקו 37 חשודים נוספים כחלק ממעצרי מנע והרחקו. רוב העצורים הינם תושבי מזרח ירושלים, וביניהם יש גם מורחקים יהודים.

היערכות המשטרה תכנס לתוקף החל מהלילה.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג’מן אמר בתדרוך לכתבים: “ההחלטה על קיום מתווה המצעד התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

על צעדה במזרח ירושלים אמר תורג’מן: “הצעדות מבית מוסקוביץ בהר הזיתים ובית אורות ממזרח ירושלים זה אירועים קטנים שמאושרים ומאובטחים”.

האירועים המרכזיים שיתקיימו בעיר בימים הקרובים לציון יום ירושלים, יהיו אירועי לילה לבן, צעדת הדגלים המסורתית, טקסים ממלכתיים שיתקיימו בהר הרצל ובגבעת התחמושת, סיורים, טקסים באנדרטאות והילולת שמואל הנביא.

• צעדת הדגלים

צעדת הדגלים המסורתית, צפויה להתקיים כמדי שנה מזה עשרות שנים ובתוואי זהה לשנה שעברה, ממרכז העיר ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה. בניגוד לפרסומים כוזבים ברשת וניסיונות הסתה הצעדה לא צפוייה לעבור בהר הבית או בשעריו

הרחובות שיחסמו לתנועה ביום חמישי:  בן צבי, בצלאל, המלך ג׳ורג׳, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה”ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים.

לפי הודעת המשטרה הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים. בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. כמו כן, תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

•  הילולת שמואל הנביא

הערכות משטרת ישראל תתמקד בצירים המובילים למתחם קבר נבי סמואל, ותתוגבר נוכחות כוחות השיטור באזור לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה, זאת במטרה להקל על הציבור שמגיע להילולה ולמנוע עומסי תנועה בכניסה לאתר.

פירוט הסדרי תנועה:

-לא תתאפשר הגעה לאתר או למקומות הסמוכים לו בכלי רכב פרטיים.
-ההגעה להילולה תתאפשר באמצעות היסעים בלבד, שיצאו מחניון מינץ.
-לרשות המתפללים יעמוד מערך היסעים עד הכניסה למתחם האתר ומשם ימשיכו עם הסעות לרחבת הקבר.
-שינויים בהסדרי תנועה במהלך ימי ההילולה:
• כביש 436 ממזרח למערב/ צומת גבעון החדשה לכיוון העיר, ייסגר רק במידת הצורך בעקבות עומסי תנועה.
• תושבי גבעת זאב, גבעון, גבעון החדשה, הר שמואל, מתבקשים לנסוע דרך כביש בגין- כביש 20 צומת עופר.
• לא תותר חניה לצידי כביש 436 למשך כל ימות האירוע, רכב חונה ייגרר.

•  טקס אזכרה ממלכתי לנספי יהודי אתיופיה

יתקיים בהר הרצל ביום חמישי החל משעה 11:00. המשטרה תפעל להכוונת ציבור הנהגים וייתכנו עומסי תנועה.

• אירועי לילה לבן בגן העצמאות בכיכר ספרא (18-19.5.23)

החל משעות הערב ולאורך הלילה, המשטרה תיערך ותפעל לשמירת הסדר והביטחון באזורים אלו בהתאם לחוק.

•  הטקס ממלכתי בגבעת התחמושת

פירוט הסדרי תנועה: בין השעות 18:00-22:00 – יחסם לתנועת כלי רכב רח’ שרגאי (רק במקרה הצורך).

משטרת מחוז ירושלים בסיוע כוחות משטרה נוספים, תערך עם אמצעים טכנולוגיים וכן שוטרים גלויים וסמויים, ותפעל בנחישות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק. המשטרה תפעיל תצפיות, סיורים רכובים ורגליים, חסמי בידוק והצבות סטטיות, כוחות תגובה על רכבים דו גלגליים, יחידות מיוחדות ואמצעי חוזי ותצפית מהקרקע ומהאוויר.

בשל השינויים הצפויים בהסדרי התנועה, משטרת ישראל קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. ניתן לפנות למוקד 110 של משטרת ישראל לקבל מידע נוסף. כמו כן, לציבור הנהגים מומלץ להשתמש בתוכנות הניווט לצורך הגעה ליעדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות