“כל השנאה יוצאת”: קריקטורת הכסף ב’הארץ’ מסעירה את הרשת

עמוס בידרמן מ'הארץ' אייר את השרים והח"כים החרדים מרוקנים את כספת - בעוד נתניהו מציע להם עוד • ח"כ דני דנון: "כן לשיח - לא להסתה ולשנאה" • היוצר מני אסייג: "תעמולה אנטישמית סדרתית שגבלס הארור היה מאמץ בשתי ידיו" • והפרשן של ynet דווקא התמוגג: "בידרמן גאון"
אבי כץ
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 13:58

עמוס בידרמן פרסם הבוקר (שלישי) ב’הארץ’ קריקטורה שעוררה סערה ברשתות החברתיות, לאחר שאייר את חברי הכנסת החרדים סוחבים כמות גדולה של כסף עד שלא נותר כלום בכספת.

בקריקטורה נראים דרעי, גולדקנופף עם קופסת ‘לואי ויטון’, אורית סטרוק וח”כים נוספים כשהם סוחבים ערימות של כסף, בעוד נתניהו – הלבוש במדי מאבטח – רץ אחריהם עם החבילה האחרונה מהכספת ומציע לקחת: “רגע! יש עוד”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ יושב על הכספת ומפזר שטרות כסף לכל עבר.

ח”כ דני דנון מהליכוד הגיב: “בדמוקרטיה לגיטימי להתווכח ולהביע דעות שונות. אבל אם קריקטורה כמו זו שפורסמה היום בהארץ, הייתה מתפרסמת בעיתון באירופה – הליגה נגד השמצה הייתה דורשת גינוי. כן לשיח – לא להסתה ולשנאה”.

היוצר מני אסייג הגיב: “אני תוהה ותמה מדוע אחינו החרדים לא מארגנים לייצור הזה ולעיתון שלו, איזו תביעת ענק בעוון תעמולה אנטישמית סדרתית שגבלס הארור היה מאמץ בשתי ידיו”.

שדרן הרדיו החרדי אבי מימרן: “איך הייתה נראית קריקטורה של בידרמן אם היא הייתה לפני שנה. עם המיליארד שקל שהציעו לשני חכי”ם חרדים רק כדי שיעדרו בהצבעה על התקציב?”.

הפעיל הפוליטי אלדד יניב צייץ: “למה אתם חושבים שאתם יותר נאורים משונאי נשים כשאתם שונאי חרדים? או כשאתם מתרצים שנאת חרדים ב-כי הם שונאים להטבים? (ואל תשקרו – לא לי – לעצמכם – אתם רואים אדם לבוש שחור עם פאות וישר כל השנאה יוצאת). השתגעתם לגמרי”.

גולשת חרדית: “מישהו יכול לעזור לי ולהעלות בבקשה את הקריקטורות של בידרמן מהממשלות הקודמות אחרי ההסכמים הקאוליציונים? מישהו? משהו? אה אין כאלה? זה רק הפעם? ממממ מוזר מאוד”.

יונתן ורנר הגיב: “גם הבוקר עמוס בידרמן הקיא גזענות ובורות. אני לא משתף את זה פה מהסיבה הפשוטה שבידרמן לא מחדש, לא מאתגר, לא יוצר שום דבר יש מאין. לועס עוד מאותה גזענות שפלה. האיש בן 71 וכל מה שמעסיק אותו זו שנאה יוקדת, אובססיבית לחלוטין לחרדים, מתנחלים והימין בכללו. רחמי עליו. האיש משעמם”.

מנגד, הפרשן של אתר ynet,  התמוגג:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות