בערוץ 12 מזועזעים: פנים של נשים הוסתרו ממוצרים בסניף Be בב”ב

תמונות של נשים על מוצרי טיפוח צונזרו • האישה שצילמה את התמונה מזועזעת: "כמה קיצוניות, דיכוי ושנאה. אם ניתן לזה לגדול לאן נגיע?" • ח"כ פנינה תמנו-שטה: "מצפה שהמשטרה תפתח בחקירה מיד. יועמד העבריין לדין!" • ב-Be ניסו להרגיע: "סניף ייעודי הפונה בעיקר לאוכלוסייה החרדית"
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 12:33

גלית סיטון, אזרחית שעוברת בכל יום בבני ברק בדרכה מעבודתה, נכנסה אתמול (שני) אחר הצוהריים לסניף Be של שופרסל ברחוב הרב לנדאו  ופשוט נדהמה. בחנות הממוקמת שבעיר התורה והחסידות כוסו  פני נשים שבתמונות שעל אריזות מוצרי טיפוח.

“הייתי צריכה אצטון אז עברתי בסניף של Be בבני ברק. זה המסלול הכי קצר באופניים מהעבודה שלי בדרך אל הבית”, סיפרה גלית לחדשות 12. “פתאום ראיתי שפנים של נשים כוסו. תהיתי אם זה לאחרונה או שזה דבר חדש שלא שמתי לב אליו, כי הייתי שם כמה פעמים.

“ברגע שראיתי את זה חשבתי על איזה מסר זה מעביר. פנים של אישה זה דבר רע? מחנכים אנשים לטומאתה של אישה – כמה שזה פוגע בדימוי העצמי. ידעתי שזה קיים בשלטי חוצות אבל חשבתי שזה רק כשהתמונות ‘לא צנועות'”.

האישה המזועזעת טענה כי מאחורי המעשה יש שנאת נשים: “כמה קיצוניות יש בזה, כציבור חילוני היינו בהכחשה. לא הייתי מודעת ששנאת נשים זה משהו שכל כך יתפתח, כמה דיכוי ושנאה יש פה, זה בדיוק כמו האירוע באשדוד שלא נתנו לנשים לעלות לאוטובוסים.

“זה כמו בטהראן שבאיראן”, הזדעזעה. “זו אותה הפנאטיות, ממש כמו באיראן. אם ניתן לזה לגדול, לאן נגיע. זה לא רק מעשה סמלי, יש לזה השפעה פסיכולוגית ותודעתית. מה אישה וילדות שמגיעות לסניף מבינות מזה, איזו הרגשה זה נותן לנשים”.

יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח”כ פנינה תמנו-שטה הגיבה בהיסטריה – ואף דרשה חקירת משטרה: “מי שמוחק פני נשים, בין אם זה משלטי חוצות או מתמונות על מוצרים, הוא עבריין, שלא נתפלא אם יום אחד גם ייפגע פיזית באישה. רק לאחרונה קיימתי דיון בוועדה על התופעה העבריינית של השחתת שלטי חוצות והמקרה הזה הוא מבחינתי תוספת חמורה לתופעה. כאן, לא ניתן לומר שלא ניתן למצוא את העבריין, שהרי מוצרים אלו לא הגיעו מושחתים מהספקים, וככל הנראה הסופר מרושת במצלמות. אני מצפה כי המשטרה תפתח בחקירה מיד, שבסופה יועמד לדין העבריין או העבריינים”.

ב-Be מסרו בתגובה לחדשות 12: “רשת Be מכבדת את כלל המגזרים באוכלוסייה הישראלית. מדובר בתמונה שצולמה בסניף ייעודי בבני ברק הפונה בעיקר לאוכלוסייה החרדית. נדגיש כי מדובר בסניף זה בלבד”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות