ינון מגל: “החרדים מקבלים מה שמגיע להם”. איך הגיב בן כספית?

נון סירב להתרגש מהתרעומת סביב חלוקת הכספים הקואליציוניים לחרדים: "חייבים לפרק את הפייק" • בן השיב וטען: "ממשלת נתניהו מעודדת את החרדים לא לצאת לעבודה"
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 12:18

בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שלישי) את תוכניתם ברדיו 103 על הסערה הפוליטית סביב חלוקת הכספים הקואליציוניים לחרדים.

“נחשו מי רצה לתת לשני חברי כנסת חרדים מיליארד שקלים, פורוש ואייכלר, לכל מיני מוסדות, רק בשביל להכניס אצבע לעין לקואליציה”, התייחס מגל לפרסומו של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’. “הכל בשביל אצבע בעין לנתניהו. לכן, כשאתם מדברים על הכספים הקואליציוניים ואומרים ששדדו, למרות כל זה – פחות משלושה מיליארד שקלים בכספים הקואליציוניים הם לחרדים, שמתוכם הרוב מוקדש לחינוך שמגיע להם.

“הם מקבלים מה שמגיע להם, מלבד הכסף לישיבות שעליו ניתן להתווכח. זה הסיפור של הכסף לישיבות. חייבים לפרק את הפייק הזה פעם אחת”.

בהמשך, הוסיף להסביר: “הסברתי לכם. נכון שבאוצר לא אוהבים את המיליארד וארבע מאות לתלמידי חכמים כי מבחינתם זה לא כלכלי. אתה יכול לא להשקיע ברשות הטבע והגנים, אני לא יודע כמה זה עולה לשמור על הטבע. אתה לא חייב. אז זה לא כלכלי? אנחנו מדינה יהודית, ואנו רוצים שילמדו פה תורה. זה ערך לפחות בקואליציה הזו”.

“החרדים זה לא עניין של ערך”, השיב בן כספית, “לימוד תורה זה דבר חשוב, הבעיה היא שעל פי כל המומחים והמסמכים שמוגשים חדשות לבקרים, מה שעושה ממשלת נתניהו שמעודדת את החרדים לא לצאת לעבודה. זו השמדת הערך של הכלכלה הישראלית בטווח הבינוני והקצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות