זו האישיות הבכירה שעמדה מאחורי הצעת המיליארד לפרוש ואייכלר

מאחורי המסמך של תקציב העתק שהציעה ממשלת בנט-לפיד לחברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר, תמורת הימנעות בהצבעה על התקציב - עמד ראש אגף התקציבים באוצר, יחד עם בכירי המשרד • כהנא: "אין חדש תחת השמש, הכול עניין של מינונים. מגיע להם ליהנות מכספי המדינה"
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 10:18

ראש אגף התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, עמד בשנה שעברה – יחד עם בכירי האוצר –  מאחורי המסמך של תקציב העתק שהציעה ממשלת בנט-לפיד לחברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר מאגודת ישראל. כך דווח היום (שלישי) מיכאל שמש ברשת ב.

המסמך, שפורסם אתמול ב’כאן חדשות, מגלה כי נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד הציעו לחברי הכנסת מאגודת ישראל יותר ממיליארד שקלים לטובת תקצוב של מוסדות פטור, ומוסדות ללימודי תורה ונושאי יהדות – בתמורה להימנעות בהצבעה על תקציב המדינה.

אולם, לבסוף, חברי הכנסת החרדים סירבו להצעה והפילו אותה.

השר לשעבר מתן כהנא אמר הבוקר לאריה גולן ברשת ב: “אני לא מכיר את הדברים האלה, אבל אתה יודע מה – אין חדש תחת השמש, הכול עניין של מינונים, ברור שהתקציב צריך להגיע לחינוך של חרדים. מגיע להם ליהנות מכספי מדינת ישראל – השאלה כמה”.

המסמך שנחשף אמש הוא מסמך רשמי שהוכן באגף התקציבים של משרד האוצר, והוא הגיע לשלב של הודעה לחברי הכנסת – שאם הייתה נמסרת הייתה מהווה דרמה של ממש.

וכך היו אמורים להודיע כשעה לפני העברת התקציב: “בטרם אישור חוקי התקציב האמורים לקריאה שנייה ושלישית, אבקש לעדכן כי לפני מספר שעות הושג סיכום בעל פה עם חברי כנסת על אופן ההצבעה על התקציב”.

מלשכת לפיד נמסר בתגובה לפרסום: “אנחנו לא מכירים אף מסמך כזה, וככל הידוע לנו לא הייתה שום סגירה עם המפלגות החרדיות על תמיכה בתקציב תמורת תקציבים”.

ליברמן הכחיש גם הוא: “שר האוצר לשעבר אישר להעביר תקציבים ייחודיים אך ורק לתוכניות שישלבו את החרדים בשוק העבודה. השר לשעבר התנגד לכניסת עסקני ש״ס ויהדות התורה לממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות