השתעל ואיבד הכרה: בן 6 במצב קשה מאד לאחר שנחנק מסוכריה לעיני אמו

בטיול עם אימו, אכל הילד סוכרית גומי ולפתע החל להיחנק ואיבד הכרה • כוחות הצלה ביצעו בו פעולות החייאה, אך לא הצליחו להוציא הסוכריה • כעת הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם • בית החולים: "בימים הקרובים נוכל לדעת עד כמה הנזק הוא חמור"
תמי גיל
כ"ה אייר התשפ"ג / 16.05.2023 10:07

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד פונה בשעות הצהריים של יום שבת על ידי כוחות ההצלה, ילד בן שש, תושב העיר אשדוד – בגלל חנק שנגרם מסוכריית ג’לי.

האירוע התרחש באחד מרחובות העיר, כאשר הילד טייל עם אימו בעודו אוכל מהסוכריות. לפתע השתנק, השתעל ואיבד הכרה.

עוברי אורח הזעיקו את כוחות ההצלה שביצעו בילד פעולות החייאה, אך ללא הצלחה של הוצאת העצם הזר – וזאת במקביל לפינוי הילד לביה”ח הציבורי אסותא אשדוד.

עם קבלתו במרכז הרפואי, הוכנס הילד במהירות לחדר הלם של מלר”ד ילדים, שם טופל על ידי ד”ר שחר קופלר, ד”ר מיכל וינקר, ד”ר איתי בית אריה המרדים ד”ר רוג’ר מרקס, ד”ר ירדן וייס – והוצא הגוף הזר .

בסיום הטיפול הראשוני הילד הצליח להיות מונשם בצורה מלאה.

לאחר ייצוב מצבו, הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים של בית החולים.

מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים ד”ר נעה רוזנפלד אמרה: “מדובר במקרה מצער מאוד שיכול לקרות לכל ילד. בימים הקרובים נוכל לדעת עד כמה הנזק הוא חמור”.

היא הוסיפה: “המסקנה שלי היא שיש להימנע ככל הניתן ממתן סוכריות, בטח קשות, בכמות גבוה לילדים צעירים ובכל מקרה לא להשאיר אותם לבד עם הממתק. רגע קצרצר של סיפוק עלול להוביל לנזק חמור, הורים – גלו משנה זהירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות