סמוטריץ’ תקף את האופוזיציה: “מה קרה? אסור לקחת גרוש וחצי?”

הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון שהגישה האופוזיציה • סמוטריץ' על קרן הארנונה: "אזרחי ישראל כולם השקיעו במשך עשרות שנים  מאות מיליארדים בפיתוח התשתיות בגוש דן"  • "אנחנו משקיעים עכשיו 150 מיליארד שקל במטרו בגוש דן. מי מממן את המטרו הזה?"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשפ"ג / 15.05.2023 22:08

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ השיב בשם הממשלה והתייחס לחוק קרן הארנונה: “אחד המרכיבים הגדולים ביותר ביוקר המחיה זה יוקר הדיור, כולנו מרגישים אותו במשכנתאות, בוודאי בעולם של ריבית גבוהה. ואנחנו מביאים משהו ששנים ועדות ציבוריות, אנשי המקצוע במשרד האוצר, ושר האוצר הקודם ליברמן – שהכניס את זה לתוך טיוטת חוק ההסדרים הקודמת שלו שאושרה בממשלה, סוף סוף משהו שמתקן את העיוות שמייצר תמריץ שלילי לראשי הרשויות לא לבנות לדיור, כי הארנונה לדיור היא הפסדית.

“אנחנו באים בלי לייקר את הארנונה לכל אזרחי מדינת ישראל, באים ומאזנים נכון יותר, בתוך סל הארנונה, בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, עושים גם קצת צדק בין ערי המרכז, שהן חזקות לא כי יש להן כאלה ראשי ערים מבריקים, יש להן ראשי ערים טובים, בפריפריה יש ראשי ערים לא פחות טובים, אבל אתם יכולים להשוות את נתוני הפתיחה?

“נתוני הפתיחה שלהם שונים לחלוטין, גם בגלל הריחוק הגיאוגרפי שלה, אבל בעיקר כי אזרחי ישראל כולם במשך עשרות שנים השקיעו מאות מיליארדים בפיתוח התשתיות. מה שהפך את מטרופולין גוש דן למרכז העסקים של ישראל.

“זה המיקום כמובן, הלוקיישן שלו במרכז הארץ, והשקעות עתק בתשתיות, שהפכו אותו למה שהוא. אנחנו משקיעים עכשיו 150 מיליארד שקל במטרו בגוש דן. מי מממן את המטרו הזה? תושבי אופקים, שדרות, נתיבות, קריית שמונה, בית שאן וטבריה. אז מה קרה? אז אסור לקחת גרוש וחצי?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות