גורם מדיני בכיר: איראן תנסה לפגוע בישראלים בחו”ל כנקמה על מגן וחץ

בטהראן מאוכזבים מתוצאות מבצע 'מגן וחץ' בעזה - ומתכננים לפגוע בישראלים בחו"ל • הגורם הבכיר: "האיראנים מאוכזבים מביצוע הג'יהאד ומכישלון המבצע"
חרדים 10
כ"ה אייר התשפ"ג / 15.05.2023 21:57

יומיים אחרי סיום המבצע בעזה: גורם מדיני בכיר אמר היום (שני) לחדשות 12, כי באיראן מאוכזבים מהביצוע של הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני – הזרוע שלהם ברצועה, על שלא הביאו הישגים במבצע ‘מגן וחץ’.

לדברי הגורם המדיני הבכיר, האיראנים ינסו כעת להוציא לפועל פיגועים נגד ישראלים השוהים בחו”ל, כנקמה על המבצע.

הגורם אמר כי להערכתו, לא יהיו שיבושים של מצעד הדגלים על ידי ארגוני הטרור, וכי הוא צפוי לעבור בשקט וללא אירועים חריגים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לאשקלון על מנת להפגין נוכחות לאחר המבצע בעזה, והעניק ריאיון לחדשות 12 בו דיבר, בין היתר, על חיזוק ההרתעה.

ראש הממשלה, אתה חושב שההתרעה חזרה עכשיו לאחר המבצע?

אני חושב שהיא מאוד התחזקה, אבל זה לא רק לג’יהאד: לא רק שאתה מחסל את ההנהגה. אתה יכול לעשות את זה בתוך רגיעה וגם בתוך קרב. ואז הם יודעים, בפעם הבאה יכול להיות שיספגו. ייקח עוד פעם עד שהדבר הזה ישקע, אבל אין לי ספק ששינינו את משוואת ההרתעה.

אתה חושב שמנהיגים וראשי ארגונים במזה”ת מסתכלים ומתנהגים אחרת עכשיו?

אני חושב שהם קלטו שישראל העלתה הילוך. כך הייתי מגדיר את זה. העלתה הילוך משמעותי במשוואת ההרתעה ובסיכולים אישיים. כל מי שמתכנן לפגוע בנו, לרצוח את אזרחנו ולפגוע בערינו – אנחנו רואים אותו כיעד לגיטימי לפגיעה בכל עת.

אסד, נסראללה וסינוואר לא יכולים לישון בשקט עכשיו?

אני חושב שהם מתעוררים בלילה במחשבות נוגות. צריך לבחון את זה לאורך זמן.

האם אתה יכול לפתוח עכשיו במהלך אחרת מול חמאס, אם הג’יהאד מורתע? אולי לבנות מנגנון אחר ברצועה?

החמאס כמו התנועות האסלאמיות הקיצוניות האחרות חרטו על דגלן את השמדת ישראל. אז קשה מאוד להגיע איתן להסכמי פריחה ושגשוג כשכל הזמן הם חושבים איך להעלים אותנו מכאן. אנחנו לא חושבים על להעלים אותם משם. לכן מראש אתה מוגבל, אך כשההרתעה חזקה ייתכנו מרחבי תמרון מסוימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות