“זה אפשרי. חבל על כל דקה”: הג’וב החדש של ראש הממשלה הכושל

נפתלי בנט חוזר להייטק: מצטרף לדירקטוריון של חברת קוונטום סורס • החברה עוסקת בפיתוח ובניית מחשב קוונטים ישראלי שישפיע, בין היתר, על פיתוחים רפואיים ו-AI
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 20:32

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, בן ה-51, מצטרף לדירקטוריון של חברת קוונטום סורס, הממוקמת בעיר רחובות –  חברה שמפתחת מעבד עבור מחשבים קוונטיים פוטוניים עם יכולת לתיקון שגיאות.

החברה, שהוקמה ב-2021 על  ידי עודד מלמד המשמש כמנכ”ל, דן חרש המכהן כיו”ר, גיל סמו ופרופ’ ברק דיין, כדי לפתח את מחשב הקוונטים הישראלי.

היא כוללת 30 עובדים. המחשבים שמייצרת החברה הצעירה עתידים לאפשר מהירות חישובית יוצאת דופן ובכך להשפיע וישפיעו על תחומים כמו פיתוח תרופות וחומרים חדשים, אבטחת מידע ועיבוד מאגרי מידע גדולים לבינה מלאכותית.

עד כה כבר הצליחו מספר חברות לבנות ולהדגים מחשבים קוונטיים, אך בשל גודלם עדיין אין להם שימוש מסחרי משמעותי.

לפי דיווח ב’כלכליסט’, בנט אמור לסייע לחברה בעיקר בכל הנוגע לפיתוח עסקי ברחבי העולם. לבנט יש ניסיון בעולם ההייטק כאחד ממייסדי הסטארט-אפ סאיוטה ב-1999, שב-2005 נמכר לענקית האבטחה RSA ב-145 מיליון דולר. בהמשך שימש בנט לתקופה קצרה כמנכ”ל חברת סולוטו שגם היא נמכרה ב-2013 תמורת 130 מיליון דולר.

בנט אמר: “מחשוב קוונטי הוא טכנולוגיה עם פוטנציאל משמעותי לקדם את עולמנו ולהשפיע על חיינו. בהיותנו אומת הייטק, יש לנו הזדמנות להוביל בתחום חדשני ופורץ דרך זה. אני מאמין שלצוות קוונטום סורס יהיה חלק משמעותי בהובלת פיתוח התחום וקידומו”.

ב-7 במאי צייץ בטוויטר דבר שיכול היה להעיד על העתיד לבוא: “אם מדינת ישראל, על אומת ההייטק שבה ומערכות הביטחון החדשניות שלנו תירתם למשימה – נוכל להתמקם כאחת משלוש מעצמות ה-ai המובילות בעולם. זה אפשרי. חבל על כל דקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות