לפיד: ‘קרן הארנונה’ היא שוד לאור היום • גנץ: התקציב – בכייה לדורות

יו"ר המחנה הממלכתי על 'קרן הארנונה': "ממשלת ישראל דה פקטו החליטה על העלאת מסים על בסיס גיאוגרפי וסקטוריאלי" • יו"ר יש עתיד: "התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל"
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 15:02

יושב ראש ‘המחנה הממלכתי’ חבר הכנסת בני גנץ התייחס בפתי ישיבת הסיעה ל’קרן הארנונה’ וטען כי מדובר באי צדק משווע.

תחילה התייחס למצב הביטחוני ולמבצע ‘מגן וחץ’: “טוב שראש הממשלה ושר הביטחון אפשרו לכוחות הביטחון לפעול בצורה אחראית – ולא כפי שדרשה האופוזיציה שבקואליציה. כעת זמן למדיניות – אחרת זה יהיה “עד הסבב הבא”. המסר שלי לאויבינו ברור – מול איום על אזרחי ישראל, אין קואליציה ואופוזיציה. הממשלה תקבל גיבוי לכל פעולה נכונה ואחראית”.

לדבריו, “במבצע הזה שוב הוכח, שמערכת משפט חזקה תומכת את הביטחון. היא זו שמספקת כיפת ברזל חוקתית ומשפטית לטייסי חיל האוויר שביצעו סיכולים ממוקדים. היא זו שאיפשרה את אלמנט ההפתעה, ביציאה למכת פתיחה ללא כינוס קבינט. בלי מערכת משפט חזקה וחברה מלוכדת – גם עוצמתנו הביטחונית תיפגע.

“לכן, אני רואה בשיחות שמתקיימות בימים אלו בבית הנשיא חשיבות עליונה לדמוקרטיה, לחוסננו, לביטחוננו. אנחנו מקווים ופועלים כדי שתהיה בהן התקדמות, וזוכרים כל העת – שההגעה להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה היא קריטית. אם יהיה מי שישחק משחקים – הוא יפגע באזרחי ישראל, והוא ישא באחריות ובתוצאות”.

על תקציב המדינה אמר גנץ: “לצערי אנחנו בדרך לתקציב הראשון שבמקום להיקרא תקציב מדינה ראוי שיקרא תקציב קואליציה. תקציב שנועד להיות תעודת ביטוח לקואליציה ולנתניהו, במקום להבטיח את חיזוקה של כלכלת ישראל והחברה הישראלית על כלל צרכיה. אם לסכם אותו בשלוש מילים – תמיכה במקום צמיחה”.

על קרן הארנונה אמר: “ממשלת ישראל דה פקטו החליטה על העלאת מסים על בסיס גיאוגרפי וסקטוריאלי. לכל עירייה שילקחו ממנו תקציבים, תהיה ברירה בין לגבות עוד ארנונה או כסף על שירותים שונים, ובין לצמצם שירותים כך שלתושביה יגדלו ההוצאות. מדובר באי צדק משווע שעליו ישלמו גם תושבי דרום תל אביב ושכונת שביב, גם תושבי המועצות שבעוטף עזה ובגבול הצפון”.

גנץ תקף: “נתניהו שיקר שיש ‘מס עבאס’, והיום הוא מביא לנו את ‘תוכנית החלוקה’. תקציב שכל כולו חלוקה למי שיש להם ייצוג בקואליציה ומי שאין להם. הממשלה הזו מפלגת אותנו ומתפקדת כממשלת חצי העם. חצי עם ישרת – וחצי עם לא ישרת. חצי עם יקבל תלושים וקצבאות וחצי עם יצא לעבודה”.

הוא הוסיף: “מי שיש לו כספים קואליציוניים יהנה משירותים טובים, ולתושבי הצפון עוצרים את מיגון הצפון מול כל האיומים הביטחוניים. אין בתקציב רפורמות, אין בתקציב מנועי צמיחה או בשורה ביוקר המחיה. יש בו פגיעה בתעסוקה ובלימודים, התעלמות מהסטודנטים שנמצאים פה איתנו, ממעמד הביניים, מהורים צעירים ומשפחות קשות יום. זה לא תקציב – זו בכייה לדורות”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף גם הוא את הממשלה בפתח ישיבת סיעת יש עתיד.

“הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זו מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן.

“קרן הארנונה היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות