“אתם זוג מופרעים”: למה מגל תקף את בן כספית והמרואיין על הקו

ישי הדס, מקים ארגון ה"קריים מינסטר", ניהל שיחה סוערת עם בן כספית וינון מגל בנוגע להפגנה שקיים הארגון מול ישיבת "מעלה אליהו" במרכז תל אביב • הדס: "תצאו מחיינו עם הרעיונות המשיחיים" • ינון: "אני לא שואל אותך"
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 13:44

הפגנה של ארגון ‘קריים מינסטר’ נערכה אתמול מול הישיבה ‘מעלה אליהו’, הממוקמת סמוך  לכיכר המדינה בתל אביב, כנגד הרחבתה. מבנה הישיבה עתיד להתרחב בעקבות גידול במספר התלמידים, זאת לאחר שהישיבה קיבלה את האישורים הנדרשים לכך על פי החוק.

ישי הדס, מקים הארגון, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, ונתקל בביקורת מצד מגל כלפי המהלך.

ינון: אתה לא תושב תל אביב, לא תושב של הרחוב, לא מכיר את הישיבה, אבל מארגן הפגנה נגדה.

“אמת. הכול נכון”.

ינון: זה פחות או יותר כמו המחאות שלכם באופן כללי.

“ינון, עשה לי טובה. בואו נחליט שהשיחה היום תתקיים, שאנחנו לא ניתמם. לתפוס את העמדה של הלא מיתמם. בוא לא ניתמם ונגיד את האמת – אם אני הייתי מארגן גרעין חילוני לבוא ללמד דרווין בביתר עילית, אני מתאר לעצמי שההפגנות שהיו שם, או לא הפגנות, בוא נגיד שראש העיר לא כל כך היה מאפשר לי להגיע ולנסות להוציא בשאלה את הילדים של התושבים שם”.

מגל מצידו טען כי תל אביב הינה עיר שמשלבת בתוכה גם חילונים וגם דתיים וחרדים, זאת לעומת ביתר עילית שהיא עיר חרדית.

על כך השיב הדס: “מהיום תל אביב והוד השרון תהיינה ערים חילוניות. הדדיות. יהיו גם קהילות חילוניות בביתר עילית. יהיה תקציב לטשטוש את הזהות היהודית על ידי לימוד לימודי ליבה לילדים חרדים. אתה מיתמם”.

מגל: “הישיבה הזו קיימת 20 שנה, תן לי דוגמה למישהו שטוען שצדו את נפשו של מישהו בישיבה”.

כספית: “זה כל הזמן קורה”.

מגל: “אתם זוג מופרעים”.

כספית: “אתה יכול לקלל אותנו כמה שאתה רוצה”.

הדס שב לטעון כי כוונת הישיבה היא להחזיר כמה שיותר אנשים בתשובה: “אנחנו לא מדברים פה על ישיבה בני עקיבא או על בית ספר שפועל בתל אביב, אל תיתמם, אתה יודע בדיוק מה המטרה שלהם. יש גרעינים משיחיים בכל הערים החילוניות, אל תיתמם. תצאו מהחיים שלנו עם הרעיונות המשיחיים שלכם, זה ברור”?.

“מי שואל אותך בכלל? אתה תגיד לי איפה לגור?”, זעם המגיש – והדס השיב: “אני אגיד לך איפה לגור כמו שהחברים שלך ואתה אומרים לי איפה לגור. כן. אתם תעשו מה שבא לכם ואנחנו מה שבא לנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות