תלונות ל’רשות’: ההשתלחות של חיים הכט בחרדים תוביל לאלימות

תלונות ל'רשות השניה' על המתקפה הארסית של השדרן ברדיו 'קול רגע' נגד המגזר החרדי וחסידות חב"ד: "דברים אלו עשויים להביא לליבוי רגשות שנאה ואלימות נגד האוכלוסייה החרדית"
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 12:17

ההשתלחות נחריפה של שדרן הרדיו חיים הכט בתחנת ‘קול רגע’ נגד המגזר החרדי וחסידות חב”ד, הובילה היום (שני) להגשת תלונות ברשות השנייה.

הכט תקף את התקציבים לחרדים וטען כי מיליוני השקלים שהוקצו לתקציב הדתות או לאברכים, יכלו לסייע למחלקות בבתי החולים. “180,000 אברכים לומדים תורה בכוללים, משתמטים משירות וגוזלים מיליוני שקלים מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים”, אמר.

הוא גם השתלח בחריפות במתנדבות, חסידות חב”ד, שהגיעו לחלק חלות בבית חולים לכבוד שבת: “די אתם שם בחב”ד, די עם הפוזות החלולות של יהדות רחומה. די עם הפוזות והשקרים”.

מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’ שי גליק הגיש תלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב וטען כי “מדובר בהכללה שנאה והסתה. אין מאה ושמונים אלף אברכים והם לא גוזלים מזקנים.

“במקום לברך את הנערות של חב”ד שבאו לעזור לו ומתנדבות במסירות נפש כל יום! בכל בתי החולים בארץ, במקום להודות להם, הוא תוקף את היוזמה המדהימה הזאת”.

בתלונה נכתב עוד: “מדובר בדברי שנאה, הסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי שלא היו נאמרים כלפי אף ציבור אחר בישראל. לו שדרן בחו”ל היה אומר את זה היינו אומרים שהוא אנטישמי”.

מנכ”ל בצלמו הוסיף וטען: “חיים הכט דיבר בצורה זוועתית וחובה לקנוס את הערוץ על דבריו”.

בתלונה נוספת שהוגשה לרשות השניה נכתב: “חב”ד מקדישה את חייה למען עשייה ברוכה למען כל יהודי באשר הוא, ללא הבדל גזע, מין או השקפה. הזלזול של הכט בתנועת חב”ד ובמתנדביה העושים מלאכת קודש ופועלים רבות למען הכלל הוא דבר מביש ומחפיר.

“דבריו השקריים של הכט והניסיון שלו להציג את המגזר החרדי ותנועת חב”ד בפרט כמשתמטים וגזלנים שגורמים להרס ומחסור במערכת הבריאות חוטאים למציאות באופן מובהק.

“דברים אלו עשויים להביא לליבוי רגשות שנאה ואלימות נגד האוכלוסייה החרדית ולמתן לגיטימציה להתבטאויות מסוג זה ולמעשים ברוח דברים אלו. מצופה מאנשי התקשורת שינהגו באחריות ולא יתנו מקום לרגשות שנאה ופירוד”.

בערוץ 7 פורסמו דבריו המלאים של חיים הכט: “אם הייתי שואל אתכם, איפה ממשלתנו צריכה להשקיע עכשיו משאבים? איזה תחום בחיינו סובל ממצוקה? אילו בעלי מקצוע חסרים סביבנו כדי לעשות את חיינו טובים יותר? אין לי בכלל ספק שאתם כמוני הייתם אומרים פה אחד, מה שחסר עכשיו לחברה הישראלית זה רבנים…

“ואכן ממשלתנו נענתה לשוועת העם ובתקציב החדש דאגה להוסיף רבנים מקצה הארץ ועד קצהה. משרד הדתות קיבל בתקציב המדינה תוספת של 279 מיליון שקלים, זו התוספת. מתוכם 67 מיליון תוספת תקנים לרבנים. 12 מיליון שקלים לייעוצי פוריות, רק ליהודים כמובן, דרוזים עם בעיות פוריות שילכו למוסך”.

הכט המשיך: “יש תוספת של 4 מיליון שקלים לפסיקות הלכה לקהילות בחו”ל, תבינו אם יהודי בק”ק דדיסלדורף רוצה לדעת מה דינה של ביצה שנולדה בערב חג, מה לא נחלץ אותו? בטח נחלץ. יש לזה עכשיו תקציב של מיליונים.

לאחר שהמשיך למנות עוד ועוד מתקציב הדתות והאברכים, הכט סיפר כי שהה בבית חולים ומנה את הסבל של המאושפזים במקום.

“רק בנס האחיות נותנות למטופלים את התרופות הנכונות. הן מסכנות, כבר לא רואות בעיניים. אין מי שיגיע לנקות, המנקה המבוגרת לא מסוגלת לשמור על מחלקה נקייה. מורחים את הלכלוך עם סמרטוט רטוב. מנהל המחלקה פרופסור בעל שם עולמי נראה מיואש. אין לו מנקים והוא רואה סביבו חולים זקנים מטופלים בתנאים מחפירים”.

אחרי שפירט את כל הבעיות – סיפר: “ביום שישי בצהריים מגיעות בנות חב”ד החסודות ומגישות לחולות חלה מתוקה לשבת, נרות וברכה מהרבי, ‘לבריאות’ הן אומרות לזקנות”.

בשלב זה  השתלח: “והלב, מה אני אגיד לכם, הלב נמס מהמחווה. די אתם שם בחב”ד, די עם הפוזות החלולות של יהדות רחומה. אתן רוצות להפגין יהדות אמיתית? בואו ועשו שירות במחלקה הפנימית, תסעדו חולות תנקו שירותים, תסייעו לאחיות. די עם הפוזות והשקרים.

“180,000 אברכים לומדים תורה בכוללים, משתמטים משירות וגוזלים מיליוני שקלים מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים. רוצים לעשות קידוש השם? בואו לעבוד בבתי החולים, לא לחלק חלות לשבת.

העוון הוא על ראשם של מנהיגי הדתיים, סמוטריץ’ וגולדקנופף ודרעי וגפני שבגללם, כן, בגלל החזירות שלהם זקנים נמקים באי כבוד בבתי החולים. לו רק הייתם מעבירים את תקציב פסיקות ההלכה לחו”ל, 4 מיליון שקלים, רק את זה לו העברתם למחלקות הפנימיות, היהדות הייתה זוהרת באור נגוהות.

“אבל אתם ערלי לב, הכספים שסחטתם בתקציב השנה היו יכולים לשנות דרמטית את המציאות בבתי החולים בפריפריה. חסרונם של הכספים האלה פירושו מוות במקום חיים”.

לסיום אמר: “לכן אני החילוני אומר לכם שומרי תרי”ג עאלק, אתם חוטאים בחילול השם גדול. אין מחילה לחזירות הפוליטית שלכם. הרי את כל המיליארדים בזזתם לא לקידוש שם שמיים, אלא לביצור כוחן של המפלגות הארורות שלכם. פוליטיקה בזויה אתם עושים, לא קידוש השם”.

 

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שנאה משותפת
    15/05/2023 12:28
    ר' אלטער
  1. מסתבר שלא רק הליטאים שונאים את חב”ד אלא גם רשעים נוספים..

  2. עוד שקרן
    15/05/2023 12:31
    עמרם בלויא
  3. רשע מרושע. שיילך לנקות שירותים. זה מה שהוא יודע לעשות. הוא גם שקרן! מכון פוע”ה מסייעים גם לדרוזים ונוצרים בטיפולי פוריות. שנאתו לחב”ד מזכירה את יתד נאמן הארור שלפני עידן הרב שטיינמן.

  4. חיים הכט השתגע
    15/05/2023 16:31
    שלמה
  5. פעם הוא היה נורמלי כנראה קרה לו אירוע מוחי ?

  6. דמות היודנראט
    15/05/2023 17:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הקלאסי מפלצות הללו ידיהם נוטפות דם יהודים ההזדהות האיומה שלהם הביאה טילים לכל הארץ ובדער שטירמעריות קלאסית מעיזים לדבר על משתמטים קודם שינגבו מידיהם את דם אלפי החיילים אין ספק גם כאשר יצאו שונאי דת לרחובות ב”ב ויפתחו באש חיה הם יגבו אותם
    במצב הקניבלי הזה אין ספק שזה יהיה כמו שקורים עוד עשרות ומאות דברים מפלצתיים שלא האמנו שיקרו

  8. שינאת יהודים חרדים
    17/05/2023 14:22
    המעורר
  9. מי זה הכט הזה שמרשה לעצמו להשתלח ביהודים אני שואל את הכט הזה איפה שירתה בצבה אם שירתה. כמה שינאה נוטפת לך מהפה שלך.שאלה לך אתה בטוח שאתה יהודי?