ומה עם הגיוס? במפלגות החרדיות מתנגדים לקדם את חוק המתנות

במפלגות החרדיות טוענים: לא ייתכן שהחוק שחשוב לליכוד יקודם ואילו חוקים החשובים לחרדים לא • החוק אמור לאפשר לנבחרי ציבור - ובעיקר לנתניהו - לקבל תרומות למימון הליך משפטי או רפואי
חרדים 10
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 10:39

במפלגות החרדיות מתנגדים לקידום חוק המתנות מטעם הליכוד, בעוד חוק הגיוס ופסקת ההתגברות, לא מקודמים על ידי הקואליציה.

ברשת ב’ דווח היום (שני), כי במפלגות החרדיות העבירו מסר לקואליציה לפיו לא ייתכן, לטענתם, שחוקים החשובים להם יידחו ואילו חוקים שחשובים לאחרים יקודמו.

ההתנגדות מגיעה לאחר שבליכוד שקלו לאחרונה לחדש בקרוב את הדיונים בכנסת על חוק המתנות, המבקש לאפשר לנבחרי ציבור לקבל תרומות למימון הליך משפטי או רפואי, שאמור לסייע גם לראש הממשלה בנימין נתניהו –  ולקדם אותו לקראת הצבעות בוועדה ובמליאה.

התנגדות לקידום החוק קמה גם בקרב חברי כנסת אחרים בקואליציה, שצפויים להעביר מסר לליכוד שהם אינם מוכנים לתמוך בחוק מכיוון שאינו מתאים בתקופה הזו ובאווירה הציבורית שנוצרה.

לפני כחודשיים החוק אושר בוועדת השרים לחקיקה, למרות התנגדות חריפה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

בחוות הדעת שעליה חתום המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון נכתב, כי הצעת החוק היא “פתח של ממש לשחיתות שלטונית”, והיא כללה קריאה לשרים להתנגד לה.

בחוות הדעת, שנשלחה לשר המשפטים יריב לוין, נכתב כי בהצעה “יש כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות