בברכת הפוסק: רב חדש מונה למרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בירושלים

בברכת הרב הפוסק של המרכז הרפואי 'שערי צדק': הרב יוסף שפרונג מונה לכהן כרב המרכז הרפואי, עם פרישתו של הרב משה פלג • "נמשיך וניישם ביתר שאת את ההקפדה על כשרות גלאט מהדרין בכל המחלקות"
אבי כץ
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 00:26

רב חדש למרכז הרפואי שערי צדק: הרב יוסף שפרונג מונה השבוע לכהן כרב המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בירושלים.

הרב שפרונג מונה לתפקיד לאחר פרישתו של הרב הקודם – הרב משה  פלג, שפרש לגמלאות לאחר עשרות שנים בהן מילא את התפקיד במסירות רבה.

ההחלטה על מינוי הרב החדש התקבלה על ידי מנכ”ל שערי צדק פרופ’ עופר מרין, ונשיא שערי צדק פרופ’ יותנן הלוי, בברכת הרב הפוסק של המרכז, הגאון רבי אשר וייס, מורו ורבו של הרב שפרונג.

עם כניסתו לתפקיד, אמר הרב שפרונג: “אני נכנס בחרדת קודש ובתפילה שלא תצא דבר תקלה מתחת ידי ונזכה לקדש שם שמים. זו זכות מיוחדת לשמש בקודש במרכז רפואי המפורסם, שנוסד לפני 121 שנים בידי גדולי עולם, רבני ירושלים של מעלה, שנשאו את המרכז על לוח לבם.

“לצד זכות זו, אנו נערכים להמשיך את המפעל הכביר, לפתח ולחזק את המענה ההלכתי הן לצוותות הרפואיים והן למטופלים ובני משפחותיהם, הענקת תמיכה דתית ורוחנית לזקוקים לה כמאז ומעולם”.

הרב שפרונג הטעים, כי המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ מוכר כמוסד רפואי המהוה חוד חנית בשאפתנות, יישום והטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומשוכללות בכל מחלקות וזרועות בית החולים, מה שמהוה אתגר הלכתי מורכב להתאמת מערכות אלו לשימוש בימי שבת ומועד.

“לצד זאת” הוסיף הרב החדש, “נמשיך וניישם ביתר שאת את ההקפדה על כשרות גלאט מהדרין בכל מחלקות בית החולים, זהירות ודקדוק בטומאת כהנים, והשראת אוירה המאפשרת את קיום ההלכה לנזקקים והנדרשים לכך”.

הרב שפרונג הודה למורו ורבו הגאון רבי אשר וייס, לקודמו בתפקיד, ולהנהלת בית החולים על הזכות לשמש בתפקיד החשוב המהווה רשת בטחון למטופלים שומרי מסורת, ועל הפתרונות והכלים המאפשרים למטופל ובני משפחתו את היכולת לשהות בבית החולים במנוחת הדעת והנפש, ובאופן בו הטיפול הדתי והרוחני תומך בטיפול הרפואי והסיעודי המקצועי.

פרופ’ עופר מרין: “איחולי הצלחה נרגשים לרב שפרונג לרגל כניסתו לתפקיד החשוב הנותן מענה שירותי למאות אלפי מטופלים בשנה בתחומי רפואה והלכה, כשרות, שירותי דת ועוד. הנהלת בית החולים תמשיך לתמוך ולסייע בכל דבר הנדרש להצלחת התפקיד המעניק שירות חיוני למטופלים ובני משפחותיהם”.

הרב יוסף שפרונג, מוסמך להוראה ורבנות מהגאון רבי אשר וייס במסגרת בית המדרש לרבנות ודיינות דרכי תורה. מומחה לרפואה והלכה ומחבר הספר “רפואה והלכה בפרשה”.

הוא משמש כמורה הוראה למעשה במכלול הנושאים הקשורים ברפואה והלכה, מייסד המכון לרפואה והלכה בירושלים, הפועל ליצירת מדריכים הלכתיים מקיפים בנושאי רפואה והלכה במציאות ימינו, בשיתוף פעולה בין רופאים בכירים לרבנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אף פעם לא יתנו לספרדים
    15/05/2023 14:28
    גל
  1. רק אשכנזים רק