ח”כ יצחק פינדרוס: “הציבור החרדי הכי נפגע מהאקטיביזם השיפוטי”

בכנס של 'המכון החרדי למחקרי מדיניות', אמר הח"כ מיהדות התורה: "חלקים ברפורמה כפי שהוצגה היו קיצוניים מאוד" • "הרפורמה הזאת לא קשורה כלל לנתניהו. אמרתי את זה כל הזמן: ביום שנתניהו יתערב, לא תהיה רפורמה - וזה בדיוק מה שקרה"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"ג / 14.05.2023 18:55

 

ח”כ יצחק פינדרוס השתתף הערב (שני) בכנס “הרפורמה המשפטית בראי החברה החרדית” שערך המכון החרדי למחקרי מדיניות והתייחס לסיבות המרכזיות שבגינן יש תמיכה רבה ברפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

“ברמה היומית, הציבור שהכי הרבה סובל מאקטיביזם שיפוטים זה הציבור החרדי. לא בגלל שהוא בעד או נגד ביהמ”ש העליון, אלא זה בגלל שהסדרי החיים במדינת ישראל, כשאתה מעמיד אותם למבחן משפטי אתה מסתבך”,

פינדרוס הוסיף: “הרפורמה הזאת לא קשורה כלל לנתניהו. אמרתי את זה כל הזמן: ביום שנתניהו יתערב, לא תהיה רפורמה – וזה בדיוק מה שקרה. עבר חוק הנבצרות, נתניהו התערב והרפורמה נקברה אי שם בבית הנשיא. אם היא תקרה או לא תקרה, אני סקפטי מאוד. אין לזה שום קשר לנתניהו”.

בהתייחסו לביקורת על חלקים ברפורמה המשפטית, הצהיר ח”כ פינדרוס כי הוא מבין שחלקים מההתוכנית כפי שהוצגה בתחילה היו קיצוניים מדי.

לדבריו, “אפילו יריב לוין הודה שיש חלקים ברפורמה כפי שהוצגה שהם קיצוניים מאוד. לדוגמה ביטול ביקורת שיפוטית 15 מתוך 15 זה דבר בלתי סביר בעליל לכל בר דעת. זה אומר אין ביקורת שיפוטית ואין מצב כזה באף מדינה בעולם. או כשהקואליציה ממנה לבד את כל השופטים ועושה ככל העולה על רוחה בלי מעצור, בלי שהיא צריכה להגיע להסכמה עם האופוזיציה”.

ח”כ פינדרוס הסביר את היחס השלילי שיש מצד הציבור החרדי כלפי ביהמ”ש העליון: “אהרון ברק היה מאוד פיקח, הוא מאוד נזהר. עם כל האקטיביזם השיפוטי, תשימו לב שבנושאי דת ומדינה הוא לא נגע, ברח מזה. את פסק הדין בחוק הגיוס הוא נתן 5 שנים לאחר פרישתו. אם ביהמ”ש העליון היה משכיל להבין שבמדינה רב-תרבותית, מדינה של קיבוץ גלויות, הדמוגרפיה אומרת את שלה – הוא לא היה מוצא את החברה החרדית שם, זה לא היה מעניין אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות