פיצוץ: ‘עוצמה’ ואגו”י הצביעו נגד הכספים הקואליציוניים – שאושרו

לאחר ויכוח סוער בישיבת הממשלה: שרי מפלגת עוצמה יהודית והשרים גולדקנופף ופרוש הצביעו נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים • בן גביר תקף: "לא יכול להיות שסמוטריץ' ייקח לעצמו 3 מיליארד ש"ח וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"ג / 14.05.2023 18:02

עוד עימות  בממשלה: שלושת שרי מפלגת עוצמה יהודית – איתמר בן גביר, הרב עמיחי אליהו ויצחק וסרלאוף – הצביעו היום (ראשון) בישיבת הממשלה נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים,  כפי שהוצגו על ידי שר האוצר.

גם השרים גולדקנופף ופרוש מאגודת ישראל, הצביעו בממשלה נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים.

למרות התנגדותם, הסעיף אושר בהצבעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, טען כי  סמוטריץ’ דאג בעיקר למפלגת הציונות הדתית בחלוקת הכספים.

לפי דיווח של מוטי קסטל בערוץ 14, לא רק בן גביר כועס: גם השר מאיר פרוש, ח”כ אורי מקלב והשר יצחק גולדקנופף זועמים על סמוטריץ’.

במהלך הדיון התנהל בין השרים  ויכוח חריף על הכספים הקואליציוניים. שרי עוצמה יהודית טענו כי מפלגתם מקופחת ולא זוכה לנתח הראוי מתוך ההסכמים הקואליציוניים. גם השרים החרדיים טענו שחלוקת הכספים אינה שוויונית.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מעוצמה,  אמר בישיבת הממשלה: “אני מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי. עם כל דיון, התקציב יורד ויורד. לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב ובגליל. נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא”.

בן גביר אמר: “עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל, החלוקה צריכה להיות הוגנת”.

הוא תקף חזיתית את  סמוטריץ’: “לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב. שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד – בצלאל – זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל”.

שר התקשורת שלמה קרעי  יצא גם הוא נגד התקציב המוצע: “פוגעים בגני הילדים של החינוך המיוחד של ממלכתי-חרדי. אי אפשר לדבר כל היום על לימודי ליב”ה ועכשיו מקצצים דווקא מאלה שרוצים ללמד ליב”ה. התקציב הזה גם לא מביא בשורה לפריפריה”. לדבריו, “אישה בפריפריה שמרוויחה בין 6,500 לכמעט עשרת אלפים שקלים לא תקבל שום דבר מזה. שר האוצר אמר שזה 95 אחוז מהאנשים. אפילו 50 אחוז לא יקבלו מהפריפריה, ממעמד הביניים שם”.

סמוטריץ’ השיב לו: “זה רק השלב הראשון”.

קרעי התעקש: “אין שלב ראשון. גם ראש הממשלה אמר שחייבים לתקן עכשיו”.

שר החינוך יואב קיש התערב: “אכן התחייבנו שנתקן את זה – שכל מי שעובד יקבל”.

השר בן גביר הביע שוב את אכזבתו מהתקציב: “הבטחנו להשקיע בפריפריה בנגב ובגליל וכמו שקרעי אומר דווקא במי שצריך אנחנו לא משקיעים באמת”.

שר המשפטים יריב לוין אמר: “אני שמח שכל השרים רואים את הוויכוח כאן, זה בטח עוזר להבין כמה זה נס שהממשלה הזו קמה בכלל”.

גורמים בקואליציה השיבו לטענות מצד עוצמה יהודית ואמרו כי “בן גביר קיבל תשעה מיליארד שקל על חשבון כל השותפות הקואליציוניות והוא עוד מעז לבקש עוד? הוא מנסה עוד ועוד לסחוט. זה נגמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות