5 ימים, 6 סיכולים, 278 מטרות, 95% יירוט: תיעודים חדשים נחשפים

צה"ל מסכם את חמשת ימי מבצע 'מגן וחץ', במהלכם בוצעו שישה סיכולים ממוקדים כנגד בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: "הביא לידי ביטוי את המודיעין האיכותי של צה"ל והשב"כ" • המחבלים שיגרו 1,468 רקטות • צפו בתיעודים והאזינו לקולות הקשר מתא השליטה בעת הסיכולים
חיים טוויל
כ"ג אייר התשפ"ג / 14.05.2023 18:15

בצה”ל מסכמים את חמשת ימי מבצע “מגן וחץ” ומדגישים כי היה מדובר במבצע יזום וממוקד.

במהלך המבצע, צה”ל סיכל 6 בכירים ותקף  מהיבשה, מהאוויר ומהים 278 מטרות ביניהן: 8 מוצבים צבאיים, 122 משגרי רקטות מוטמנים, 12 אתרים לייצור אמצעי לחימה, 19 מפקדות שליטה וחמ”לים ו-63 עמדות שיגור.

המחבלים שיגרו 1,468 רקטות, כ-290 נפלו בשטח רצועת עזה או בים. יותר מ-430 רקטות יורטו ומדובר ב-95% הצלחה ביירוט.

“המבצע יצא לפועל לאחר תקופה בה הג’יהאד האסלאמי ערער את היציבות וביצע ירי מתמשך לעבר יישובי דרום הארץ, והחל במהלך פתיחה ייזום בו סיכלנו שלושה מבכירי הארגון בו זמנית ובשלושה מקומות שונים. החל ממכת הפתיחה ולאורך המבצע צה”ל ייצר הישג מתגבר. ככל שהירי נמשך, התקיפות המשיכו – בסיכול הבכירים, פגיעה בתשתיות בייצור ובהתעצמות וכך גם במפקדות המבצעיות יחד עם המאמץ המשמעותי של איתור וסיכול חוליות ומשגרי רקטות, מרגמות ונ”ט”, אמרו בצבא.

בצבא הדגישו: “המבצע הביא לידי ביטוי את המודיעין האיכותי של צה”ל והשב”כ יחד עם היכולת המבצעית הגבוהה של צה”ל באיתור ותקיפת מטרות באופן מדויק, תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים ככל הניתן”.

צפו בלקט תיעודים של סיכול ששת בכירי הג’יאהד:

במסגרת המבצע סוכלו שישה מחבלים מראשי הפיקוד של הג’יהאד האסלאמי, הושמדו יכולות ייצור אמצעי הלחימה של ארגון הטרור, והותקפו מטרות צבאיות רבות שלו.

בגל הסיכולים הראשון חוסל חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון רצועת עזה שהיה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור באזור. יחד איתו חוסלו טארק עז אלדין שהיה אמון על הקשר בין הג’יהאד האסלאמי בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון וג’האד ע’אנם מזכיר המועצה הצבאית של הג’יהאד האסלאמי.

קולות הקשר מתא השליטה בבור חיל האוויר, מול חמ״ל המבצעים המיוחדים של שב״כ בעת סיכולי הבכירים:

 

יומיים מאוחר יותר סוכל סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון אחמד אבו דקה שהיה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בשבועות האחרונים, בפרט לשטח שדרות.

עוד סוכלו איאד אלחסני, ראש מערך המבצעים של ארגון הטרור שהיה מעורב בכל ההחלטות הנוגעות לירי הרקטי ומטחי הרקטות שביצע הארגון לעבר מדינת ישראל. הוא גם היה מעורב בתכנון וביצוע מספר פיגועים רצחניים בשנות ה-90 ובהם הפיגוע בבית ליד ופיגוע בדיזנגוף סנטר ועלי אע’אלי שהיה מפקד הכוח הרקטי של ארגון הטרור בעזה.

בנוסף סוכלו 15 מחבלים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות