“הבעת אמון”: חברת האשראי S&P השאירה הדירוג והתחזית על כנם

חברת דירוג האשראי S&P השאירה את דירוג האשראי על כנו, והתחזית נותרה גם היא יציבה • החברה העריכה: תושג "הסכמה מסוימת", שתאפשרמיתון של המתיחות הפוליטית • נתניהו וסמוטריץ': הבעת אמון במדיניות הכלכלית הנכונה שאנו מובילים
יוני גרין
כ"ג אייר התשפ"ג / 13.05.2023 22:36

חברת דירוג האשראי s&p השאירה את דירוג האשראי החיובי (AA-) על כנו – והתחזית נותרה גם היא יציבה.

ההחלטה של s&p הגיעה בסיומו של יום מתוח, במהלכו עלה החשש כי חברת האשראי תיישר קו עם מודי’ז ותוריד גם היא את תחזית דירוג האשראי של ישראל.

בהודעה לתקשורת התייחסה החברה להחלטה: “המחאות הציבוריות נגד הרפורמה המשפטית נמשכו, למרות הקפאת השינויים עד שהמו”מ בין הצדדים יושלם”.

החברה העריכה כי תושג “הסכמה מסוימת”, שתאפשר לדבריה מיתון של המתיחות הפוליטית המוגברת. “אנו צופים כי אי הוודאות הפוליטית הנוכחית בשילוב עם ביצועים כלכליים חלשים יותר אצל שותפות הסחר המרכזיות של ישראל באירופה ובארה”ב, יביאו להאטת הצמיחה בכלכלת ישראל מ-6.5% ב-2022 ל-1.5% ב-2023”.

חברת האשראי חיזקה את העמדה של הקואליציה לפיה מדינת ישראל נהנית ממספר מאפיינים חזקים, ששומרים עליה גם בעתות מחלוקת. “לישראל כלכלה מגוונת, מאזן תשלומים חזק ורמת חוב ציבורי מתונה. קרוב ל-%90 מהחוב הממשלתי מוחזק ע”י מקומיים ונקוב במטבע המקומי”.

לסיום הודיעה החברה כי “אנו מאשרים מחדש את דירוג האשראי של ישראל ברמה aa, התחזית הינה יציבה”.

בהודעה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳  הם הגיבו: “הותרת הדירוג החיובי של ישראל, בתקופה כלכלית עולמית מאתגרת, היא הבעת אמון במדיניות הכלכלית הנכונה שאנו מובילים. בקרוב נעביר את תקציב המדינה בכנסת כדי להבטיח את המשך המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ולמאבק ביוקר המחייה לטובת כל אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות