סקר: 61% נותנים ציון טוב לראש הממשלה על ניהול מבצע ‘מגן וחץ’

אריה ריבקינד
|
כ"ג אייר התשפ"ג / 13.05.2023 21:16
50% מהנשאלים בסקר חדשות 12 חושבים שהמערכה חיזקה את ההרתעה מול עזה • מחצית מהציבור סבור כי האיום של בן גביר לא השפיע על ההחלטה לצאת למבצע

מסקר שפורסם ב’אולפן שישי’ בחדשות 12 עולה, כי מרבית הציבור מעניק ציון טוב לראש הממשלה על ניהול המערכה של ‘מגן וחץ’ – שיעור דומה סבור כי ההרתעה מול עזה התחזקה בעקבות המבצע.

לשאלה מה לדעתך על ישראל לעשות כעת – השיבו 54% מהציבור יש להמשיך במבצע ככל שיידרש, 29% מהציבור חושב שיש להגיע להפסקת אש בהקדם ו-7% סבורים שיש להיכנס קרקעית לעזה, 10 % השיבו שאינם יודעים מה יש לעשות כעת.

לשאלה האם אתה תומך בעסקת שבויים שבה ישראל תשחרר אסירים, כולל מחבלים, תמורת השבת הנעדרים וגופות המחבלים – השיבו 40% מהציבור כי הם תומכים בכך, ו-34% השיבו שהם מתנגדים. 26% מהנשאלים השיבו שאינם יודעים.

61% מהנשאלים השיבו שהם נותנים ציון טוב לראש הממשלה על ניהול המערכה בעזה עד כה, 30% נותנים לנתניהו ציון רע על ניהול המערכה ו-9% לא יודעים.

כמחצית מהציבור סבור שישראל חיזקה את ההרתעה מול עזה במבצע ‘מגן וחץ’, 35% מהנשאלים סבורים שישראל דווקא לא חיזקה את ההרתעה, 14% לא יודעים.

לשאלה אם האיום של השר בן גביר השפיע על ההחלטה לפתוח במבצע – מחצית מהציבור סבור כי איומו לא השפיע, אך 28% סבורים כי איומו אכן השפיע. 22% מהנשאלים לא יודעים.