הלילה הוחלט: הנרצח בפיגוע באי ג׳רבה יוכר כנפגע פעולות איבה

לאחר התייעצויות שנערכו בין שר הקליטה, שר הדתות וגורמים במשרד הביטחון: אביאל חדד הי"ד יוכר כנפגע פעולות איבה • משמעות ההכרה היא גם סמלית וגם כלכלית
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 12:26

משרד הביטחון יכיר באביאל חדד הי”ד, שנרצח בפיגוע ליד בית הכנסת באי ג׳רבה בתוניס – כנפגע פעולות איבה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, כך הוחלט הלילה (ליל שישי), בהתייעצות שנערכה בין שר הקליטה אופיר סופר, שר הדתות מיכאל מלכיאלי, וגורמים במשרד הביטחון.

אביאל הי”ד היה היה אזרח ישראלי והתגורר עד לפני שנה בבאר שבע.

ההכרה באה למרות חוסר שיתוף פעולה של הרשויות בתוניס, שעד רגע זה לא פרסמו מידע מהימן על נסיבות התקרית שבה נרצחו שני בני הדודים, אביאל ובנימין (בן) חדד הי”ד.

יצוין כי בן הדוד, בנימין חדד, איננו אזרח ישראלי ולכן לא ניתן משפטית להכיר בו כנפגע פעולות איבה. משמעות ההכרה היא גם סמלית וגם כלכלית ומבטיחה תמיכה של הביטוח הלאומי במשפחה, בעקבות הפיגוע.

הקהילה היהודית בג׳רבה, וגורמי הממשלה בארץ, בכללם המוסד, פעלו מאז הפיגוע לברר את נסיבותיו המדויקות – וגם כדי להביא את השניים לקבורה. בין היתר, משרד הדתות סידר מקום קבורה לאביאל הי”ד ליד קבר אימו בבבית העלמין נתיבות.

שר החוץ אלי כהן: “הלב דואב על לכתם בטרם עת של אביאל ובנימין חדד ז”ל שנרצחו בתקרית הירי הקטלנית בתוניס. אני יודע שאין ניחומים והכאב גדול. אביאל חוזר הביתה ואין מילים לנחם המשפחה. מי ייתן ולא נדע צער עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות