טילים לבית שמש וביתר • הופצצו עשרות בתים של מחבלי ג’יהאד

המטחים להרי יהודה: שיגור אחד יורט על ידי 'קלע דוד' והשני על ידי כיפת ברזל • רסיסים בבית שמש בשני מוקדים ממיירט • ישראל איימה על חמאס: החיסולים - מסר גם לכם • ישראל עצרה המו"מ • הפלסטינים: 31 הרוגים ו-109 פצועים • בתקיפות: הופצצו עשרות בתים של מחבלי הג'יאהד
חיים טוויל
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 11:22

אחרי 13 שעות של שקט בדרום הארץ: אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר (שישי) בעוטף עזה ושוגרו כ-15 רקטות לעבר ישראל.

מערכת כיפת ברזל ירטה ארבע רקטות, ויתר הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים או נפלו בשטח הרצועה. רקטה אחת נפלה בתוך חממה באשכול.

דובר צה”ל תת אלוף דניאל הגרי גילה היום, כי מתחקיר צה”ל התברר שהפגיעה הישירה בבניין ברחובות אתמול התרחשה בשל תקלה טכנית בכיפת ברזל.

בתדרוך לכתבים הסביר דובר צה”ל: “היה מטח שהרקטה לא יורטה על ידי כיפת ברזל והיא פגעה בבניין. אנחנו מבינים שיש תקלה טכנית כך שמירט שוגר ולא פגע”.

עדכונים שוטפים: 

17:55: מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם בלבנון והתייחס למבצע עזה: “אנחנו יודעים שמי שהתחיל בתוקפנות בסבב הזה הוא נתניהו בחיסול הבכירים בפלוגות אל-קודס, נשים וילדים. אלא שהעולם שתק על הפשע הזה. ארה”ב מנעה הוצאת הודעת גינוי לרצח נשים וילדים בעזה. נתניהו שואף להכות בהנהגת פלוגות אל-קודס (הזרוע הצבאית של הג’יהאד) ולהשמיד את כוחה הרקטי”.

17:45: גורם מדיני בכיר: “הג’יהאד האיסלאמי מחפש סולם לרדת ממנו ועדיין לא הגיע למסקנה שמחיר ההפסד גדול מנשוא. כל יום שעובר מגדיל את הפער בין ההצלחות של ישראל להפסד של הג’יהאד האיסלאמי”

17:12:  מי שחוסל בדירה בעזה הוא איאד אל-חסני (אבו אנס), המחליף של חליל אל-בהתיני, שהיה אחראי על המערך הרקטי של הארגון

16:53: למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת המבצע 45 נפגעים, מתוכם: 20 נפגעי חרדה ו-25 נפגעי גוף במצב קל.

16:49: בעזה מדווחים: חיסול  בדירה שהותקפה בשכונת א-נצר, בצפון הרצועה.

16:13: דיווחים פלסטינים: בית משפחת אבו טיר, שמורכב מ-3 קומות, הותקף והושמד באזור ח’אן יונס.  בגל התקיפות האחרון הופצצו מהאוויר עשרות בתים של מחבלי הג’יאהד, שמהם או שיגרו רקטות או ניהלו את הלחימה.

15:37: בת 9 ובן 12, משתי שכונות שונות,  נפגעו קל בעת שמיהרו להיכנס למרחב מוגן בבית שמש.

15:36: כלי טיס של צה”ל תקפו שתי מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשות לתכנון וניהול של הירי הרקטי לעבר שטח מדינת ישראל. אחת המפקדות שהותקפו שימשה את אחמד אל חשאש, אחראי הירי הרקטי בגזרת רפיח.

15:36: דובר משרד ההסברה בעזה: “31 הרוגים ו-109 פצועים מתחילת ההסלמה הנוכחית, במהלכה 8 מבנים נהרסו לחלוטין, 532 מבנים נהרסו באופן חלקי או משמעותי, מתוכם 37 מבנים לא ראויים למגורים. הלימודים הושבתו לחלוטין מתחילת ההסלמה וכמה בתי ספר נפגעו כתוצאה מתקיפות ישראליות בסמוך אליהם”

15:21: כלי טיס של צה”ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור מרגמה של הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון רצועת עזה, ממנה שוגרו מרגמות אתמול  לשטח מדינת ישראל. בנוסף, מסוק קרב תקף עמדה צבאית של הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדרום רצועת עזה ומשגרי רקטות מוטמנים של הארגון ברחבי הרצועה.

15:21: משרד הבריאות בעזה מדווח כי עד כה נהרגו 31 פלסטינים.

14:51: לאחר מאמצי שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, אושר תקציב של כמליון ש”ח ליישובים בעוטף כדי לאפשר פעילויות רווחה לתושבים. השר וסרלאוף: “שמח שהצלחנו לאפשר את העברת התקציב החשוב לתושבי העוטף שחיים תחת תנאים קשים במציאות הבטחונית. פעילויות ההפוגה שיוענקו להם יקלו עליהם בתקופה זו. אני מודה לצוות משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי שפעל ללא לאות כדי לאפשר זאת. בהזדמנות זאת אני רוצה לשלוח לכל תושבי העוטף והדרום חיזוק וחיבוק חם”.

14:44:  נוהל “הקש בגג” ברצועת עזה: חיל האוויר השמיד בית של בכיר בג’יהאד האיסלאמי.

14:28: לשכת ההסברה הממשלתית של חמאס: תחנת הכוח בעזה עלולה להפסיק לפעול בתוך 72 שעות – בגלל מחסור באספקת דלקים.

14:28:  ראש הממשלה וראש המוסד בהתייעצות ביטחונית במהלך השבעה על אימו של שר הביטחון. צילום: קובי גדעון, לע”מ

14:05: בהתאם להערכת המצב – מצורפות ההנחיות המיוחדות בעורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי, ההנחיות תקפות החל מיום שישי בשעה 14:00 ועד יום שבת בשעה 20:00:

13:55: גורמים לערוץ הסעודי אל-חדת’: “המשא ומתן להפסקת אש נכשל – לאחר שישראל לא הסכימה להפסיק את החיסולים. נמשך הקשר אל מול בכירים במערכת הביטחון והשיח על הקפאה מוחלטת של המגעים אינו מדויק”

 13:35: למרות שאינו מעורב בירי – ישראל מאיימת על חמאס: החיסולים בצמרת הג’יהאד מסר גם לכם

13:15: נתניהו הנחה: להמשיך בתקיפות מדוייקות וממוקדות ולפגוע בג’יהאד האיסלאמי בצורה קשה. החלטתו גובשה לאחר הירי בשעות הבוקר המאוחרות.

13:00: בבית שמש  נפלו רסיסים בשני מוקדים ממיירט. הם נבדקו על ידי חבלן משטרתי. אין נפגעים.

12:53:  מטוסי קרב תקפו  ארבעה מוצבים צבאיים של הג’יהאד האסלאמי, שאחד מהם משמש את מפקד חטיבת רפיח של הארגון. כמו כן, תקף כלי טיס עמדת שיגור מרגמות של ארגון הטרור בדרום רצועת עזה. בנוסף, הבוקר כלי טיס של צה”ל תקף את מרחב הירי בדרום הרצועה ממנו ביצע הג’יהאד ירי רקטי לעבר עוטף עזה.

12:45: הג’יהאד האיסלאמי לאל-ג’זירה: המטח להרי ירושלים הוא מסר שחשוב שכולם יבינו.

12:45: פגיעה ישירה בבית בשדרות. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק.

12:37: גורם מדיני בכיר בתום הדיון עם רה”מ: מהרגע שהירי חודש לאחר 13 שעות, ישראל אמרה למצרים כי שיחות הפסקת האש אינן רלוונטיות כרגע. “הקו עם המצרים מנותק כרגע”, טען הגורם.

12:34:  בפעם השנייה – נדחתה הופעתו של חנן בן ארי שתוכננה להתקיים בשדרות ביום ראשון. הזמר כתב באינסטגרם: “הצוותים הטכניים לא יכולים להיכנס להקמות בהוראת הצבא. נודיע על מועד חדש שיתפרסם בקרוב. מי שיבקש החזר כספי, יקבל במלואו”.

12:33: הירי לעבר איזור הרי יהודה: שיגור אחד יורט על ידי מערכת “קלע דוד” והשני על ידי כיפת ברזל.

12:29: הירי לאזור ירושלים: 2 רקטות נורו ויורטו בהצלחה.

12:15: צה”ל תוקף ברצועת עזה

12:06:  צבע אדום בבית שמש, ביתר עילית, שער הנגב, מטה יהודה, גוש עציון, אשכול

11:49: דיווח בעזה: צה”ל תוקף ברפיח אחרי ירי הרקטות לישראל

11:21: הערוץ הסעודי אל-חדת’ מדווח: “המשא ומתן בין ישראל לפלגים הפלסטיניים מתחדש בלחץ מצרי. מצרים פועלת כדי להגיע לרגיעה בתוך 48 שעות”

11:20: לפני זמן קצר נורה מטח של כ-15 רקטות לעבר ישובי אשכול. רקטה אחת נפלה בתוך חממה מחוץ לישוב. לא ידוע עדיין מידת הנזק. כל השאר יורטו על ידי כיפת ברזל או שנפלו בשטחים פתוחים מחוץ לישובים. אין נפגעים בגוף

11:18: כיפת ברזל יירטה 4 רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף

11:14: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הבוקר (שישי) הערכת מצב ביטחונית נוספת, לאחר אירועי הלילה. בשיחה הטלפונית משתתפים שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ אלי כהן, השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ר’ הסגל צחי ברוורמן, ר’ המל”ל צחי הנגבי, ר’ המוסד דוד ברנע, ר’ השב”כ רונן בר, הרמטכ”ל רא”ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן והמזכיר הצבאי של שר הביטחון תא”ל יקי דולף.

11:07: לאחר שעות של שקט: צבע אדום בעוטף עזה

10:40: רשת BBC דיווחה הבוקר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישוחח עם נשיא מצרים א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה ושר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, בנוגע לתנאים על הפסקת אש עם הג’יהאד האסלאמי. זאת, לאחר שגורם מצרי דיווח אמש כי המגעים נכשלו.

בישראל נותנים סיכוי לא רע  להפסקת אש שתושג בשעות הקרובות. בנתיים תקיפות חיל האוויר ברצועה מתבצעות רק כחלק ממניעת ירי. עדיין חיסול בכירים נוספים במידה ותהיה הזדמנות לא ירד מהפרק עד הסכם הפסקת אש, אם יהיה.

8:45: חבר הלשכה המדינית של הג’יהאד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי אמר: “השיחות בקהיר נמשכות, אנו מקווים להגיע להסכם מכובד שמשקף את האינטרס של העם הפלסטיני”.

8:30:  מאז החל מבצע ‘מגן וחץ’ היו 876 רקטות ששוגרו לישראל, 163 נפלו ברצועה. 1 מכל 5 רקטות נפלו בעזה. 260 יורטו, שיעור היירוטים – יותר מ-91%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה שמתם תמונה אומללה כזו?
    12/05/2023 16:10
    אבנר
  1. במקום להראות את הסבל של המחבלים, תראו את הסבל שלנו!