הזעם של המצרים על הרב אלשטיין – וההבהרה בערבית ובאנגלית

אמירות שיוחסו ברשתות החברתיות הערביות למרן הגרי"ג אדלשטיין, לפיהן אמר כי מצרים עומדת בראש האומות ששונאות את היהודים ויש לשים קץ לכל אויבי ישראל - עוררו זעם במצרים • מבית ראש הישיבה יצאה הודעת הבהרה, בערבית ובאנגלית, שנוסחה ככל הנראה בעזרה מבית הנשיא
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 00:41

איך קרה שמרן הגרי”ג אדלשטיין עורר  זעם במצרים? מתברר כי ברשתות החברתיות הערביות יוחסה היום (חמישי) לראש הישיבה אמירה, לפיה אמר בשיעורו השבועי בביתו כי מצרים עומדת בראש האומות ששונאות את היהודים – וכי יש לשים קץ לכל אויבי ישראל.

לפי דיווח של רועי קייס ועקיבא וייס ב’כאן חדשות’, באתר החדשות המצרי רסד, המזוהה עם האחים המוסלמים – נכתב: “כל האומות שונאות אותנו ובראשן מצרים. החכם הישראלי אדלשטיין תוקף בחריפות את הערבים והמצרים ודורש לשים קץ לכל אויבי ישראל”.

העיתונאי המצרי אחמד ריפעאת, אמר לערוץ רוסיה אל-יום בתגובה, כי לרב אדלשטיין הייתה אמורה להיות חוכמה של אנשי דת וההצהרה הזאת נושאת כמות גדולה שנאה והסתה. הוא הוסיף כי ההצהרות האלה מתעלמות מהסיבות לשנאה שאינן מכוונות ליהודים, אלא למי שכבשו את האדמה, מטמאים את המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות, נוהגים בגזענות בערבים עד כדי רציחתם בדם קר אל מול בני משפחותיהם.

בעקבות הזעם, בבית הרב אדלשטיין הוציאו הבהרה בערבית ובאנגלית: “בשעות האחרונות הופצו דברים של הרב אדלשטיין בכלי התקשורת הערביים וכאילו מצרים היא מאחורי הטרור נגד ישראל וכי עלינו להתפלל כדי לחסל אותה. הדברים האלה עיוותו את דבריו המקוריים של הרב שהצביע על כך שמצרים נמצאת ביחסי שלום עם ישראל. זאת בושה שיש מי שמשתמש במילותיו של הרב לשם הסתה ושקרים”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בית הנשיא היה מעורב בהוצאת התגובה של בית הרב אדלשטיין.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב אדלשטיין צודק!
    12/05/2023 11:24
    ירושלמי
  1. הרבי מליובאוויטש אמר שמצרים היא אוייבת של ישראל לפני שנים רבות וידועים דבריו נגד ההסכם עם מצרים, והנה גם בציבור הליטאי מודים על האמת.

  2. עיקר חסר
    12/05/2023 12:26
    שאלת תם
  3. מה באמת אמר הרב?
    איפה הציטוט?
    הרי אנחנו עברית מבינים