ביקש מדתי להפסיק להתפלל ליד פאב – וזו התשובה המוחצת שקיבל

עוז סימינובסקי, צעיר דתי, התפלל תפילת מנחה בפינה שקטה ליד בית קפה בתל אביב • אלא שאז ניגש אליו גבר ואמר לו שלא להתפלל כי 'זה הורס את הרומנטיקה פה' • התגובה של עוז הייתה חריפה במיוחד
חרדים 10
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 15:09

עוז סימנובסקי, צעיר דתי שהתפלל תפילת מנחה ליד פאב באזור כיכר דיזנגוף בתל אביב, נדהם כשלפתע ניגש אליו אדם וביקש ממנו להפסיק להתפלל.

הגבר, בשנות ה-50 לחייו, ביקש מסימינובסקי להפסיק להתפלל משום ש”זה הורס את הרומנטיקה פה”.

בפוסט שפרסם בפייסבוק לאחר המקרה כתב סימנובסקי: “לגבר התלאביבי הנחמד, שביקש ממני היום לא להתפלל מנחה ליד פאב, כי ‘זה הורס את הרומנטיקה פה’, והוסיף ‘אני מקווה שאתה מבין אותי’.

“אבא שלי גדל בתל אביב. וההורים שלו. סבא וסבתא של אבא שלי, משני הצדדים, חיו בתל אביב. אנשים פשוטים שברחו מאירופה לארץ, כולם דתיים. זוג אחד בדיזנגוף, זוג אחד בשינקין. היית מאמין?

“הם התפללו בבתי הכנסת הענקיים שבמרכז תל אביב. בתי כנסת גדולים ומפוארים של שורדי שואה, ששירתו קהילות ענקיות ועומדים היום ריקים. עם מניין של קשישים מופלגים שעוד מחזיק אותם פתוחים”.

הוא פנה אל האיש שהעיר לו: “אח יקר, תל אביב היא לא העיר שלך, היא העיר שלי. אתה והחברים החילוניים שלך דחקתם את הדתיים מהעיר. אתה יודע? אתם בוכים על הדתיים שמפריעים לכם לצביון של העיר, שמזהמים לכם אותה.

“חייתי בתל אביב בעצמי ארבע שנים. אתה יודע כמה קללות שמעתי בזכות החזות הדתית הבולטת שלי? כמה הערות ומבטים? העיר הזו ליברלית, ברור, לחברים שלה. דחקתם את הדתיים החוצה ועכשיו אתם מתבריינים עליהם שלא יחזרו. הלם אחי, אבל זו האמת.

“אז היפסטר בן חמישים יקר שזורם על שתן של כלבים ליד הפאב שלו אבל לא מוכן שאתן שלוש דקות של תפילת מנחה. גזגז. זו העיר שלי. ואני כל כך הולך להתפלל בה”.

בשיחה עם יהונתן גוטליב מערוץ 7 סיפר סימינובסקי: “אתמול בערב ישבתי עם חברים בבית קפה בתל אביב. היה כמעט שקיעה, אז הלכתי לפינה שקטה יחסית והתפללתי שתים-שלוש דקות מנחה.

“סיימתי ובא אליי איש מבפנים, נראה היפסטר בן חמישים. אמר לי ‘אח שלי, לא מתאים להתפלל פה. יש פה בחורות, יש פה רומנטיקה, לא מתאים. מקווה שאתה מבין אותי כן'”.

סימינובסקי לא נותר חייב. “אמרתי לו אני בעיקר מרחם עליך. הוא אמר ‘קפוץ לי’, והלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות