חבר ‘המועצת’: קונה אנג’ל? תבדוק למה לא כואב לך כבוד התורה

הגר"י זילברשטיין על החרם החרדי נגד מאפיית אנג'ל: "אפשר לומר שהמחאה היא במקום. מי שקונה את המוצרים שלהם, הוא נחשב קצת לפורש מן הציבור"
יוסף גרינבוים
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 14:55

החרם על מאפיית אנג’ל: חבר ‘המועצת’ של ‘דגל’, הר”י זילברשטיין, התייחס לחרם החרדי שהחל ברשתות החברתיות – והביע בו תמיכה. “מי שאינו משתתף במחאה צריך לבדוק את עצמו למה לא כואב לו כבוד שמים, ולמה לא כואב לו כבוד התורה”, אמר.

הדברים מתפרסמים בקובץ ‘ווי העמודים וחשוקיהם’.

בקובץ הודפס מכתב ששיגרה אל הפוסק אם חרדית, אשר בנה הורגל לאכול רק מוצרים מ’מאפיית אנג’ל’, וטוען כי אינו יכול לאכול ממאפים של חברות מתחרות. האם שאלה: האם מותר לה לקנות מאפים ממאפיית אנג’ל או שגם במקרה זה יש להימנע?

הגר”י זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן, השיב: “כידוע שלא הייתה הוראה מגדולי ישראל להחרים את החברה, וגם מרן ראש הישיבה שליט”א הורה שלא להתייחס לאותו עוכר ישראל ושלא להגיב. אולם לאחר שאנשים הרגישו שאי אפשר לשתוק על דבר כזה, וגם אי אפשר שאותם עוכרי ישראל יפערו פיהם נגד הישיבות הקדושות, ולאחר מכן ירצו להתפרנס מהם, ולכן פרצה מחאה של אלו שכואב להם, וכעת מי שקונה את המוצרים שלהם, הוא נחשב קצת לפורש מן הציבור, ומראה בעצמו שלא כואב לו כבוד התורה, ולא כואב לו כבוד שמים, ולכן אי אפשר לומר שאסור לקנות מוצרים אלו, אבל כן אפשר לומר שהמחאה היא במקום, ומי שאינו משתתף במחאה צריך לבדוק את עצמו למה לא כואב לו כבוד שמים, ולמה לא כואב לו כבוד התורה”.

לגבי הילד אנין הטעם, כתב:  “על האמא לומר לבנה באופן ברור ובלי ויכוחים, שכעת יש כאן על כף המאזניים כבוד התורה, ואנו בבית לא מכניסים את המוצר הזה, ואם אתה לא רוצה לאכול אתה מוזמן לצום. ובכך יקבל הילד תועלת כפולה ומכופלת, גם יקבל שיעור בכבוד התורה, וגם יתחשל יותר לחיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תודה על פרסום הדברים
    14/05/2023 02:28
    גילה
  1. אני כל כך אוהבת לקרוא כל פעם מחדש את המכתבים והסיפורים של מרן הרה”ג ר’ יצחק זילברשטיין
    ואני חושבת שהוא כיום פוסק הדור ועמוד ההוראה
    כלומר כל השאלות בהוראה מופנים אליו
    הרב שלנו בנתיבות אמר לי ולבעלי על אחד המקרים הקשים שהיה בקהילה
    שזה שאלה מדי קשה עבורו ורק הרב זילברשטיין יכול להכריע על כך
    הוא כ”כ אוהב ישראל
    הוא פשוט מחייך לכל אדם מחבב כל אחד באשר הוא
    רב מתוקקקק