השוטרים נדהמו: יותר מ-100 מזוזות התגלו מתחת לספה של הגנב • צפו

באישון ליל: בזז עשרות מזוזות ממפתן דירות מגורים בירושלים • עם סיום חקירת המשטרה, הוגש הבוקר כתב אישום • כך תועדו מעשיו במצלמת האבטחה
חיים טוויל
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 13:25

חוקרי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים השלימו את פעולות החקירה כנגד תושב ירושלים, בשנות ה-40 לחייו, שנעצר על ידי בלשי המשטרה מיד עם איתורו כעבור ימים ספורים – לאחר שבזז עשרות מזוזות ממפתן דירות מגורים בירושלים.

הבוקר, הגישה יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים לבית המשפט כתב האישום בגין מעשיו, לצד בקשה לשחרור בערובה כספית ובתנאים מגבילים של מעצר בית.

מחקירת המקרים ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש, בתאריך 25.4 ליל יום העצמאות, הגיע הנאשם אל מספר בנייני מגורים שברחובות- לינקולן, קרן היסוד ו-וושינגטון שבמרכז העיר ירושלים, שוטט בין הקומות, תלש מזוזות רבות ממפתן דירות המגורים – וגנב אותן.

ביום למחרת, לקראת הצהריים, דיווחו מספר בעלי אותן דירות מגורים על הגניבה ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה שהחלו מיד בחקירת המקרים, תוך ביצוע מגוון פעולות על ידם ועל ידי שוטרי הזיהוי הפלילי.

במסגרת פעולות אלו ותוך שנאסף תיעוד הנאשם ממצלמת אבטחה בו הוא נראה מבצע את מעשיו, נודעה זהותו ונערכו סריקות ראשוניות לאיתורו. בתוך כך, לבקשת המשטרה מבימ”ש הוצא צו מעצר בהתאם ונעשו מאמצים לאיתורו המהיר של הנאשם.

ביום 30.4 אותר הנאשם בביתו והוא נעצר על ידי בלשי תחנת לב הבירה. בחיפוש שערכו בחדרו, אותרו למעלה מ-100 בתי מזוזות ומספר דומה של קלפים של מזוזות, שעל פי החשד נגנבו.

לאחר השלמת פעולות החיפוש בביתו, הועבר הנאשם לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט במספר ימים לטובת מיצויה. במהלך חקירתו ובעת שהוטחו בפניו סרטוני מצלמת האבטחה, טען הנאשם כי החשוד שתועד אכן דומה לו, אך לא מעבר לכך.

לאחר שחקירת מעשיו של הנאשם הושלמה על ידי חוקרי המשטרה וגובשה תשתית ראייתית נגדו בגין מעשיו, הגישה היום יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתב האישום כאמור נגדו בגין ריבוי עבירות של הסגת גבול, גניבה, היזק לרכוש במזיד והחזקת נכס חשוד כגנוב.

סגן ניצב ליאור בן שלום, קצין חקירות ומודיעין תחנת לב הבירה, סיפר: מדובר במעשי גניבה לכאורה שביצע הנאשם תוך תעוזה ופגיעה ברגשות דת מאחר ומדובר במזוזות שחלקן בעלות ערך כספי ורגשי רב.

מיד עם קבלת הדיווח על כך, חלקן של התלונות אף התקבלו באופן מקוון, נפתחה חקירה בה הושקעו מרב המאמצים והאמצעים במטרה להתחקות אחר הנאשם עוד בטרם ישוב פעם נוספת לבצע את זממו. ואכן, כעבור ימים ספורים הוא אותר בביתו, שם מתחת לספה שבחדרו איתרו הבלשים מספר רב בהחלט של מזוזות נוספות שנגנבו ממקומות שונים.

בסופו של דבר, היום הוגש נגדו על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום ובקשה להגבלת צעדיו בתקופה הקרובה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות