איך ללמד ילדים את נימוסיי השולחן?

על ידי הקניית נימוסים סביב השולחן טובים בגיל צעיר, ההורים יכולים לעזור לילדיהם לפתח תחושת כבוד, התחשבות ושליטה עצמית • מה הדרכים היעילות ביותר ללמד?
תוכן שיווקי
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 11:27

נימוסי שולחן הם חלק חשוב בנימוס חברתי, וללמד ילדים כיצד להתנהג כראוי ליד השולחן היא מיומנות חשובה לחיים. על ידי הקניית נימוסים סביב השולחן טובים בגיל צעיר, ההורים יכולים לעזור לילדיהם לפתח תחושת כבוד, התחשבות ושליטה עצמית, אשר ישרתו אותם היטב בכל היבטי חייהם.

במאמר זה, נדון בדרכים היעילות ביותר ללמד ילדים נימוסי שולחן.

לתת דוגמה אישית

ילדים לומדים על ידי התבוננות בהתנהגות של מבוגרים סביבם, והורים יכולים להוות דוגמה טובה על ידי הפגנת נימוסי שולחן טובים בעצמם. הורים צריכים להשתמש בכלים כראוי, ללעוס בפה סגור, ולהימנע מלדבר בפה מלא. בנוסף לכך, עליהם להימנע משימוש במכשירים אלקטרוניים ליד השולחן, מכיוון שזה מסיח את הדעת מהארוחה ועלול להוות דוגמה גרועה לילדים. על ידי מודל התנהגות טובה, ההורים יכולים להראות לילדיהם את החשיבות של נימוסי שולחן נאותים.

להתחיל מוקדם

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל ללמד ילדים נימוסי שולחן. אפילו בני 4-3 יכולים ללמוד נימוסים בסיסיים כמו אמירת “בבקשה” ו”תודה” ושימוש נכון בכלים. ככל שהילדים מתבגרים, ההורים יכולים להכניס בהדרגה כללים מורכבים יותר, כמו לחכות לשבת עד שכולם יהיו מוכנים לאכול, או לבקש רשות לפני שהם עוזבים את השולחן. על ידי חינוך מוקדם, ההורים יכולים ליצור הרגלים טובים שיהפכו עם הזמן להיות טבעיים עבור ילדיהם.

לימוד בכיפיות

ילדים נוטים יותר ללמוד ולשמר מידע כאשר הם שמחים ונהנים. הורים יכולים להפוך את לימוד נימוסי השולחן למהנה על ידי הפיכתו למשחק או לתחרות. לדוגמה, הורים יכולים ליצור מערכת נקודות שבה ילדים צוברים נקודות על שימוש נכון בכלים שלהם, מחכים שכולם ישבו לפני שמתחילים לאכול, ואומרים “בבקשה” ו”תודה”. בסיום הארוחה, הילד עם הכי הרבה נקודות זוכה בפרס. על ידי הפיכת נימוסי שולחן למהנים, ההורים יכולים לעזור לילדיהם לפתח הרגלים טובים בלי שזה ירגיש כמו מטלה.

להסביר

ילדים הם סקרנים באופן טבעי, וקיים סיכוי גבוה שהם יצייתו לכללים אם הם מבינים את ההיגיון מאחוריהם. הורים צריכים להקדיש זמן להסביר מדוע נימוסי שולחן מסוימים חשובים, כמו לא לדבר בפה מלא או לחכות שכולם יישבו לפני שמתחילים לאכול. על ידי הסברים ונימוקים, הורים יכולים לעזור לילדיהם להבין מדוע חשוב להתנהג כראוי ליד השולחן.

הגדרת ציפיות

ילדים צריכים להבין מה מצופה מהם כדי ללמוד ולפעול לפי הכללים טוב יותר. הורים צריכים להגדיר ציפיות לנימוסי שולחן ולהסביר אותן בצורה שהילדים יוכלו להבין בצורה ברורה. לדוגמה, הורים יכולים להסביר שחשוב ללעוס בפה סגור כדי שאף אחד אחר לא יראה או ישמע את האוכל הנלעס. הורים צריכים גם להיות עקביים עם הציפיות שלהם ולאכוף אותם הכללים בכל ארוחה.

תרגול

כמו כל מיומנות אחרת, נימוסי שולחן דורשים תרגול כדי להפוך אותם למושרשים יותר. הורים צריכים לספק לילדיהם הזדמנויות רבות לתרגל נימוסי שולחן טובים, הן בבית והן בציבור. בנוסף לכך, הורים יכולים לשחק תפקידים בתרחישים שונים, כגון מה לעשות אם נשפך בטעות משהו או מה לומר כשמישהו מעביר לך משהו בשולחן. על ידי תרגול תרחישים שונים, הילדים יהיו מוכנים יותר להתמודד עם מצבים בלתי צפויים.

לשבח התנהגות טובה

ילדים משגשגים מחיזוקים חיוביים, והורים צריכים לשבח את הקטנים כשהם מתנהגים כנאות סביב השולחן. הורים יכולים להשתמש בפידבק חיובי בכמה דרכים, כמו לשבח את ילדיהם מילולית, לתת להם היי פייב או לפנק אותם בקינוח כמו קרמבו בסיום הארוחה. על ידי הענקת שבח על התנהגות טובה, ההורים יכולים לחזק הרגלים חיוביים ולעודד את ילדיהם להמשיך להתנהג כראוי ליד השולחן.

לאכול ולהיות מנומסים

ללמד ילדים נימוסי שולחן זה דבר הכרחי להתפתחותם החברתית. הורים צריכים להוות דוגמה אישית, להתחיל עם כללים פשוטים ובהדרגה לעלות את הרף. הפיכת תהליך הלמידה למהנה באמצעות משחקים והסבר על ההיגיון מאחורי הכללים הן שיטות יעילות ומוכרחות. על ידי הקניית נימוסי שולחן טובים לילדים, ההורים יכולים לעזור להם לפתח כישורי חיים חיוניים כמו כבוד, התחשבות ושליטה עצמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות